عبدالرضا دادبود در دفاع از برنامه هایش :

گزینه تصدی شهرداری گرگان گفت : در بحث حمل و نقل در گرگان مترو کار سختی است اما تراموا می تواند جواب دهد کاری که در تبریز و ارومیه در حال پیگیری است .

مرکز جذب ایده و نوآوری شهری در گرگان ایجاد شود

به گزارش گلستان 24؛جلسه ارائه برنامه کاندیداهای تصدی شهرداری گرگان امروز چهارشنبه 12 مهرماه هم ادامه یافت و دکتر عبدالرضا دادبود معاون عمرانی سابق استانداری گلستان به ارائه برنامه های خود پرداخت .

دادبود در این جلسه گفت : در زمانی که معاونت عمرانی استانداری گلستان را به عهده داشتم هماهنگی و تعامل خیلی خوبی بین شهرداری و معاونت عمرانی بود و معتقدم ابتدا باید یک فهم مشترک و یک هماهنگی خوب صورت بگیرد و بعد هر کس در جایگاه خود کارش را انجام دهد .

وی تصریح کرد : اختلافات در هر جایی طبیعی است و ما در آن مقطع اختلاف نظرات را مدیریت کردیم و شاید به همین دلیل است که هنوز می گویند فلان مدیر در گلستان سیاسی کاری نکرد و همیشه مبنا این بود که با وجود تضاد فکری به مباحث کارشناسی تن دهیم .

باید به روش های علمی و جدید تن بدهیم

دادبود با بیان اینکه شرایط مدیریت شهری متفاوت شده خاطرنشان ساخت : شرایط سنتی تمام شده و باید به روش های علمی و جدید تن بدهیم و در یک دهه گذشته شهر گرگان رشد خوبی در مدیریت شهری داشته است .

کاندیدای تصدی شهرداری گرگان افزود : بنده برای مدیریت شهری یک چارچوب طلایی دارم که علم و فناوری ، فرهنگ و هنر ، محیط زیست و اقتصاد ارکان آن می باشد و بنده در این سالها که مشاور شهرداری های مختلف بودم این چارچوب را بنا کردم و اعتقاد راسخ دارم که الان در مسائل شهری فناوری های علمی مهم و راه گشاست .

فناوری شاخصه شهرهای هوشمند می باشد

دادبود ادامه داد : فناوری شاخصه شهرهای هوشمند می باشد و امروز هوشمند سازی شهرها برای حل مشکلات شهری نظیر ترافیک باید مورد توجه قرار بگیرد و از طرفی شاهدیم که فرهنگ و هنر در سالهای اخیر مغفول واقع شده ولی در یک دهه اخیر به تدریج جای خود را باز کرده است یعنی شهر به سمت انسان محوری رفته و کار کرد هنر بیشتر شده است .

وی اضافه کرد : یکی از مهمترین موضوعاتی که بنده برای گرگان مد نظر قرار دارم برنامه 1404 می باشد که نفس اجرای این برنامه کاری مترقی است و این برنامه در سال 90 تصویب شد در حالیکه تازه سازمان شهرداریها و دهیاری ها به فکر آماده کردن چنین برنامه هایی افتاده است .

معاون عمرانی سابق استانداری گلستان تاکید کرد : مدیریت حمل و نقل و ترافیک مدیریت علمی می خواهد و برای بروز شدن در این زمینه باید طرح های علمی را بررسی کنیم ، ضمن اینکه یکی از اشکالات ما اینست که بخش خصوصی را کمتر وارد کار کرده ایم در حالیکه در کشور این کار در حال انجام شدن است .

تراموا در گرگان جواب می دهد

دادبود بیان کرد : در بحث حمل و نقل در گرگان مترو کار سختی است اما تراموا می تواند جواب دهد کاری که در تبریز و ارومیه در حال پیگیری است .

وی یادآور شد : شهر کارآفرین موضوعی است که باید جدی بدان پرداخته شود و لازمه این کار ایجاد فضای رقابتی و توسعه فرهنگ کارآفرینی ، شکستن انحصارها ، پارکهای کارآفرینی ، تفکر مشتری محور ، توسعه گردشگری ، جذب سرمایه و ایجاد ظرفیت های تازه اقتصادی است .

وی با اشاره به اینکه گرگان نیاز به یک طرح گردشگری جامع دارد  گفت : نگاه من به ناهارخوران اینست که این منطقه باید پارک جنگلی باشد نه مکان اقامتی چون هر کجا اقامت شد خسارت های زیست محیطی رخ داد و از طرفی اجرای سمیرهای جدید به ناهارخوران و پیش بینی مناطق جایگزین هم در دستور کارب نده است .

دادبود بیان کرد : گرگان این قابلیت را دارد که مرکز خرید منطقه ای بشود و در این راه تجمیع کاربری های متعدد می تواند کمک شایانی بکند و این پروژه می تواند با حجم اقتصادی بالا گرگان را تکان دهد .

مشارکت مردم شراکت با آنهاست

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشارکت مردم در امور مدیریت شهری اشاره کرد و گفت : مشارکت مردم شراکت با آنهاست و این نکته را باید بدانیم که هر محله ای چقدر درامدزایی برای شهرداری دارد تا بخشی از همان درامد با نظر اهالی برای همان محله خرج شود .

گزینه شهرداری گرگان گفت : موضوع بحران در کشور ما یک موضوع مغفول است برای همین همیشه کلی خسارت می دهیم لذا اعتقاد دارم کهش هردارب اید در زمینه بحران قائم مقام داشته بشاد و یک تیم مشخص برای بحران باشد تا اقدامات پیشگیرانه و پیش بینی کننده را انجام دهد .

دادبود افزود : دیپلمسای شهری بحث جدی است که دنبال می کنم که از این رهگذار باید بخش ای مختلف با یکدیگر تنظیم شوند برای جذب سرمایه و امکانات و جا دارد که گرگان یک شهر بین المللی شود ، فرودگاه گرگان در 15 کیلومتری شهر قرار دارد و این یک مزیت است در حالیکه فرودگاه اصفهان تا شهر 45 دقیقه راه است .

مرکز جذب ایده و نوآوری شهری در گرگان ایجاد شود

وی بیان کرد : باید مرکز جذب ایده و نوآوری شهری در گرگان ایجاد شود تا بتوانیم از ایده های خوب و ناب استفاده کنیم و از طرفی من گرگان را دوست دارم و کاری با تصمیمی که گرفته می شود ندارم و فقط به دلیل علاقه مندی ام به این شهر به اینجا آمده ام .

دادبود گفت : اگر منافعی در میان نباشد قطعا به فهم مشترک خواهیم رسید و روزگار طوری شده که با گسترش فناوریها دیگر هیچ چیزی را نمی توان از مردم پنهان کرد بنابر این نمی توان کار کارشناسی انجام نداد .

اشکال کار در برنامه ریزی ملی است

این مقام سابق اضافه کرد : اشکال کار در حوزه مدیریت شهری نیست اشکال کار در برنامه ریزی ملی است ، شهرنشینی شتاب گرفته و الان در ایران حدود 70 درصد شده و این در دنیا از همه جا بیشتر است و این موضوع کار مدیریت شهری را سخت کرده است .

وی در مورد مدیریت خانم ها در مدیریت شهری گفت : قطعا اگر فرد شایسته ای باشد چه خانم و چه آقا فرقی نمی کند قطعا استفاده خواهم کرد ضمن اینکه اصلا قبول ندارم بصورت نمادین و تحت اجبار بگویند یک خانم مدیر باشد .

دادبود در جواب سوالی در خصوص مشی سیاسی اش گفت : بنده هر کجا بوده چون دیدگاه فنی و حرفه ای دارم همیشه به کارم اهمیت می دهم و تا بحال افرادی که با من کار کرده اند دیگاه حزبی از من ندیده اند .

/ گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار