امام جمعه بندرترکمن:باندها و رانت‎هایی موجب واردات غیرضروری می‎شوند

امام جمعه بندرترکمن با بیان اینکه تا زمانی که مسائل اقتصادی همچون حقوق‎های نجومی در درون دولت حل نشود اقتصاد کشور درست نمی‎شود، گفت: وقتی دولت از نجومی‎بگیران حمایت می‎کند و در مسأله فساد برخورد جدی ندارد چگونه می‎تواند برای حل مشکلات اقتصادی مردم راهکار ارائه دهد.

دولتِ حامی نجومی‎بگیران نمی‎تواند مشکلات اقتصادی مردم را حل کند

به گزارش گلستان 24 ؛ حجت‎الاسلام محمدصالح منصوری امروز با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و کاهش قدرت خرید مردم، اظهار کرد: مقام معظم رهبری علاوه‎بر اینکه در سال‎های اخیر مسأله اقتصاد مقاومتی را مطرح می‎کنند هنگام مسأله برجام نیز فرمودند مشکل معیشت مردم با رفع تحریم‎ها حل نمی‎شود و 20 الی 40 درصد از مشکلات اقتصادی کشور مربوط به برجام است که باید برنامه و مدیریت لازم در این راستا به کار گرفته شود.

وی اقتصاد مقاومتی را به خودکفایی از درون تعبیر کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس سرمایه‎های بسیاری را به دست آوردیم و هر جایی که توسط دشمن تحریم شدیم به اوج رسیدیم، امروز نیز که در حوزه اقتصادی از سوی دشمن تحریم شدیم اگر مسؤولان به تولیدات درون توجه و از واردات بی‎رویه پرهیز کنند، مشکلات اقتصادی حل می‎شود.

*واردات کالاهای غیرضروری تأسف‎آور است/ مشکلات معیشتی دارد به دین مردم ضربه می‎زند

امام جمعه بندرترکمن با بیان اینکه واردات غیرضروری و واردات کالاهایی که مشابه آن در کشور وجود دارد تأسف‎آور است، افزود: اینکه مقام معظم رهبری واردات کالاهایی را که مشابه آن در کشور وجود دارد را حرام شرعی اعلام کردند شوخی نیست بلکه فتوای یک مرجع تقلید و ولایت‎فقیه است که مسؤولان باید به آن توجه کنند.

منصوری با بیان اینکه بی‎توجهی مسؤولان کاهش قدرت خرید مردم و عدم تحقق اقتصاد مقاومتی را رقم می‎زند، بیان کرد: متأسفانه قدرت خرید کاهش یافته و مردم با هزینه‎های سنگین بهای قبوض برق و گاز دست و پنجه نرم می‎کنند.

وی یادآور شد: دولت سابق در سال 1386 با پرداخت یارانه به مردم، بهای قبوض برق، گاز و ... را گران کرد، حال سوال این است آیا از آن زمان تاکنون بهای قبوض گران نشد؟، باید گفت با وجود اینکه قبوض آب، برق و گاز چند برابر شده اما میزان یارانه افزایش نیافته است.

امام جمعه بندرترکمن با اشاره به روایت « من لا معاش له لا معاد له»، گفت: متأسفانه دین مردم با مشکلات معیشتی دارد ضربه می‎خورد.

منصوری با تأکید بر اینکه دولت به فرامین ولی‎فقیه و اقتصاد مقاومتی توجه کند، ابراز کرد: هر روز بسیاری از کارخانه‎ها تعطیل و جوانان بیکار می‎شوند، ضروری است دولت در مسأله اقتصاد مقاومتی به درون بیشتر توجه کند.

وی تاکید کرد: تا زمانی که مسائل اقتصادی همچون حقوق‎های نجومی در درون دولت حل نشود اقتصاد کشور درست نمی‎شود چراکه اگر بزرگ خانواده خود را اصلاح نکند انتظاری از فرزندان وجود ندارد، متأسفانه وقتی دولت از نجومی‎بگیران حمایت می‎کند و در مسأله فساد برخورد جدی ندارد چگونه می‎توان انتظار داشت دولت برای حل مشکلات اقتصادی مردم راهکار ارائه دهد.

* اقتصاد مقاومتی محقق نشده است/ اعطای تسهیلات به کارخانه‎ها ویژه عده‎ای از نورچشمی‎ها بود

امام جمعه بندرترکمن با بیان اینکه متأسفانه باندها و رانت‎هایی وجود دارد که موجب واردات بی‎رویه و غیرضروری می‎شوند، اضافه کرد: ورود برخی کالاهای غیرضروری جای تأسف دارد، این موارد مسائلی است که متأسفانه دولت به آن بی‎توجه است.

منصوری با بیان اینکه تاکنون موفقیتی در مسأله اقتصاد مقاومتی مشاهده نشده و این مهم تحقق نیافته است، خاطرنشان کرد: بسیاری از کارخانه‎ها در حال تعطیل شدن است و علاوه‎بر کارگران، افرادی که تسهیلات گرفتند هم متضرر شدند و به بانک‎ها بدهکارند.

وی تصریح کرد: متأسفانه اعطای تسهیلات به کارخانه‎ها ویژه عده‎ای از نورچشمی‎ها بوده و در پسِ آن رانت‎های دیگری وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار