فعال سیاسی‎اجتماعی:

فعال سیاسی‎اجتماعی استان گلستان با بیان اینکه برجام هیچ دستاوردی برای ایران نداشت، گفت: متأسفانه اعتمادسازی یک‎طرفه، تبلیغات گسترده برخی آقایان مبنی بر توافق برد – برد برجام را به یک توافق برد – باخت تبدیل کرد.

اعتمادسازی یک‎طرفه برجام را به توافق برد – باخت تبدیل کرد

به گزارش گلستان 24 ؛ مسلم رستمانی امروز در کردکوی، با اشاره به نقض مکرر آمریکا در مسأله برجام، اظهار کرد: از همان روزهای نخست مذاکره مشخص بود که آمریکا به هیچ قرارداد و توافق بین‎المللی که به نفعش نباشد پایبند نیست.

 وی تصریح کرد: با وجود هشدارهای فراوان مقام معظم رهبری در خصوص بدعهدی آمریکا، دولتمردان به مذاکره پرداختند که در نتیجه آن ما برای اعتمادسازی، به صورت یک‎طرفه به تمام یا بیش از بندهای توافق عمل کردیم این در حالی بود که آمریکا به تعهدات خود پایبند نبود.

*برجام هیچ دستاوردی نداشت/ اثبات غیرقابل اعتماد بودن آمریکا؛ تنها دستاورد برجام

فعال سیاسی‎اجتماعی استان گلستان با بیان اینکه اعتمادسازی یک‎طرفه، تبلیغات گسترده برخی آقایان مبنی بر توافق برد – برد برجام را به یک توافق برد – باخت تبدیل کرد و هیچ دستاوردی برای ایران نداشت، افزود: متأسفانه با روی کار آمدن دولت آقای روحانی شورای امنیت ملی در حاشیه قرار گرفت چراکه قبل از دولت یازدهم پرونده انرژی هسته‎ای درباره مذاکره در شورای امنیت ملی بود اما در این دولت دستگاه دیپلماسی وارد میدان شد.

رستمانی با بیان اینکه همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند برجام یک خسارت محض بود، بیان کرد: تنها دستاورد و نتیجه مثبت برجام اثبات غیرقابل اعتماد بودن آمریکای جنایتکار بود.

وی با اشاره به اینکه عملکرد دولت در قبال بدعهدی آمریکا مانند بسیاری از امورات دیگر مثبت ارزیابی نمی‎شود، تصریح کرد: اظهارات برخی آقایان در جریان مذاکره هسته‎ای نشان داد تمام تلاش عده‎ای این بود که در کنار مسأله هسته‎ای یک جریان سیاسی حاکمیت پیدا کند و در مصدر امر بماند.

فعال سیاسی‎اجتماعی استان گلستان با بیان اینکه دولت در مسأله برجام منافع ملی و دستاورد بزرگ و موجودیت علمی را قربانی مسائل حزبی، جناحی و گروهی کرد، ابراز کرد: دولتمردان امروز به این نتیجه رسیدند که به راحتی نمی‎توانند از باتلاقی که خود ایجاد کردند رهایی یابند.

*مذاکره مجدد برجام معنا ندارد/ می‎خواستند در کنار مذاکرات هسته‎ای به یک جریان سیاسی حاکمیت دهند

رستمانی خاطرنشان کرد: آمریکایی‎ها با مشاهده آمادگی ایران برای مذاکره مسائل جدیدی همچون توان موشکی، حقوق بشر و ... را مطرح کردند اما وقتی مشاهده کردند توان مذاکره در این مقوله‎ها را ندارد پیشنهاد کردند دوباره در برجام مذاکره کنند این در حالی است که پرونده برجام بسته شده و قابل مذاکره مجدد نیست.

وی با بیان اینکه بعد از بدعهدی آمریکا چشم امید دولتمردان کشورمان به اروپایی‎ها بود حال آنکه آنها نیز در نهایت به نفع آمریکا عمل می‎کنند، تصریح کرد: اگرچه دولتمردان کشورمان در خصوص برجام خوب سخن می‎گویند اما بین شعار تا عمل فاصله است و واقعیت آن است که برجام خسارت محض بود و متأسفانه ما در مذاکرات هسته‎ای و مسأله برجام نقد دادیم و وعده نسیه گرفتیم.

فعال سیاسی‎اجتماعی استان گلستان تأکید کرد: برجام نه تنها امتیاز خاصی ایجاد نکرد بلکه موجب شد دولت از بسیاری از مواضع انقلابی که جزو ارزش‎های نظام مقدس جمهوری اسلامی بود عقب‎نشینی کند و به مذاکره‎ای تن دهد که زیرساخت‎های هسته‎ای کشورمان را به ویرانی کشاند و جز خسارت محض لطف دیگری نداشت.

انتهای پیام/


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار