با حکم معاون رئیس جمهوری؛

با حکم «عیسی کلانتری»، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، «امیر عبدوس» به عنوان مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان منصوب شد.

انتصاب عبدوس به مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان

به گزارش گلستان 24؛ پیش از این «غلامرضا کریمی» از اواخر تیرماه و پس از استعفای «اسماعیل مهاجر»، مدیرکل پیشین، به عنوان سرپرست این اداره کل مشغول خدمت بود. عبدوس، دانش‌آموخته دکتری حقوق و مدیریت محیط زیست بوده و مدیرکل محیط زیست گیلان، مدیرکل دفتر زیستگاه‌ها و  تالاب‌ها و معاون محیط‌بانی حفاظت محیط زیست سمنان از سوابق وی است.

شرایط نامناسب 80 درصد تالاب‌های کشور
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: متأسفانه به علت برخی عوامل طبیعی و غیرطبیعی، 80 درصد تالاب‌های کشور در شرایط نامناسبی قرار دارند. «حمید ظهرابی» در حاشیه آیین تکریم و معارفه مدیرکل حفاظت محیط
 زیست گلستان اظهار کرد: یکی از اولویت‌های سازمان احیای تالاب‌هاست؛ زیرا مناطق مختلف کشور به شدت تحت فشار خشک شدن و از بین رفتن تالاب‌ها هستند. وی اضافه کرد: در مناطق خشک و نیمه‌خشک کشور همه تالاب‌ها در شرایط بحرانی قرار دارند و در این زمینه تلاش برای مدیریت منابع آب در دستور کار است. ظهرانی با اشاره به انتصاب مدیرکل محیط زیست گلستان ادامه داد: با توجه به بیش از 17 هزار حلقه چاه آبغیرمجاز و برداشت‌های غیرمجاز از منابع زیرزمینی، مدیریت چاه‌های آب یکی از برنامه‌هایی است که مدیریت جدید باید در اولویت کارها قرار دهد. معاون محیط زیست کشور افزود: مدیریت حریق در عرصه‌های جنگلی و توجه به معیشت پرسنل و محیط‌بانان و تجهیز نیروهای محیط‌بانی از اولویت‌های دیگر کاری برای مدیریت جدید است.
وی یادآور شد: در تالاب گمیشان و خلیج گرگان با کمبود شدید میزان آبی که به این مکان‌ها می‌ریزد، مواجه هستیم و تلاش داریم در بالادست آبخیزها را مدیریت و برای استفاده از آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم.
ظهرانی درباره کانال‌های ایجادشده در تالاب گمیشان گفت: این کانال‌ها با رعایت ضوابط زیست‌محیطی به منظور تأمین آب دریا تعبیه شده بود، اما متأسفانه ضوابط و مقررات رعایت نشد و مجبور شدیم کانال را ببندیم که به زودی با دریافت مجوزهای لازم این کانال‌ها بازگشایی خواهند شد.

/ ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار