مسئول واحد عکس حوزه هنری گلستان:

مسئول واحد عکس حوزه هنری گلستان از برگزاری چهارمین سوگواره عکس «حماسه خون» در گلستان خبر داد.

برگزاری سوگواره عکس استانی با عنوان «حماسه خون» ویژه هنرمندان استان گلستان

به گزارش گلستان 24؛محمدرضا کیوان فر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کانون عکس حوزه هنری استان گلستان به مناسبت ایام ماه محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان، چهارمین دوره سوگواره عکس استانی با عنوان «حماسه خون» ویژه هنرمندان استان گلستان برگزار می‌کند.

وی افزود: چهارمین دوره سوگواره «حماسه خون»، صرفاً جهت برگزاری نمایشگاهی از آثار هنرمندان عکاس استان گلستان، از آئین‌های پرشکوه و ثبت جلوه‌های معنوی ایام محرم در میان اقوام مختلف و ثبت میراث معنوی به ثبت رسیده در این استان برگزار می‌شود و جنبه رقابتی ندارد.

کیوان فر ادامه داد: این سوگواره در بخش اصلی با موضوع «ثبت آئین‌های عزاداری با رویکرد اقوام» و در بخش ویژه «محرم و آئین‌های میراث معنوی استان گلستان» برگزار می‌شود و عکاسان فرصت دارند تا تاریخ ۳۰ مهرماه آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

وی تصریح کرد: بخش ویژه به‌منظور جلب‌توجه و دقت عکاسان، به آئین‌های عزاداری ثبت میراث معنوی استان گلستان ازجمله مراسم طوق بندان، چهل‌منبر، آیین دسته چوبی بافت قدیم گرگان و نخل پا روستای بالا جاده در نظر گرفته‌شده است.

مسئول واحد عکس حوزه هنری گلستان گفت: از همه هنرمندان و علاقه‌مندان به عکاسی دعوت می‌‏شود که با حضور در چهارمین سوگواره عکس «حماسه خون» ما را در این مسیر یاری نمایند.

وی افزود: شرکت در سوگواره برای تمامی هنرمندان گلستانی آزاد است هر عکاس مجاز است ۱۰ تک عکس با شرایط اعلام‌شده در دو بخش به سوگواره ارسال کند.

کیوان فر تصریح کرد: ویرایش عکس در حد اصلاح نور و رنگ و کراپ تا آنجایی مجاز است که به اصالت عکس خدشه‌ای وارد نکند و اندازه‌ ضلع بزرگ ۲۰۰۰ پیکسل و حداکثر حجم فایل دو مگابایت، بر روی سایت جشنواره بارگذاری شوند.

وی اظهار کرد: دبیرخانه‌ی سوگواره از پذیرش عکس‌های ارسالی دارای امضای عکاس، پاسپارتو، حاشیه، تاریخ، واترمارک، لوگو یا هر نشانه‌ تصویری باشند معذور است.

مسئول واحد عکس حوزه هنری گلستان گفت: تعداد ۴۰ اثر از میان کلیه آثار رسیده به دبیرخانه به مرحله نمایشگاه راه خواهند یافت که در اندازه ۴۰*۶۰ سانتیمتر چاپ‌شده و از تاریخ ۲۲ الی ۲۵ آبان ماه در گالری حوزه هنری استان گلستان به نمایش درخواهند آمد.

وی افزود: ثبت‌نام و ارسال عکس‌ها تنها از طریق ربات تلگرام کانون عکس حوزه هنری استان گلستان «@Golestan_Photo_Club_bot» امکان‌پذیر است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار