معاون راهداری اداره کل حمل و نقل جاده‌ای گلستان خبر داد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با اشاره به اتمام طرح راهداری تابستانه و جمع‌بندی اقدامات راهداری در جاده‌های استان، اعلام کرد: بر اثر حوادث غیرمترقبه‌ای که تابستان امسال در استان پیش آمد، 20 میلیارد و 300 میلیون ریال به این اداره کل خسارت وارد شد.

جلوگیری از فعالیت یک‌هزار و 163 دستفروش حاشیه راه

به گزارش گلستان 24؛ به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان، عادل مصدقی اظهار کرد: این خسارت‌ها ناشی از حوادثی همچون سیل و آتش‌سوزی بوده که به جاده‌ها و راه‌های شرق استان در شهرهای علی‌آبادکتول، رامیان و مراوه‌تپه وارد کرده است.

مصدقی به عملیات راهداری صورت گرفته در راه‌های استان پرداخت و افزود: در ایام تابستان و برای افزایش ایمنی راه‌ها، 3 هزار و 970 دستگاه علائم و تابلوی فرسوده در سطح راه‌های استان اعم از اخطاری، انتظامی، مسیرنما و جهت‌نما، اصلاح و تعویض و 886 عدد چراغ چشمک‌زن هم، تعمیر و نگهداری شدند.

وی، تعمیر و احداث 96 دستگاه دریواسیون (سازه نگهدارنده) پل، اصلاح 309 سرعت‌گیر آسیب‌دیده، نصب یک‌هزار و 8 عدد چشم گربه‌ای و میله ترافیکی، آشکارسازی 210 نقطه پرحادثه در راه‌ها به عنوان بخشی دیگر از اقدامات راهداری انجام شده در طرح تابستانی امسال عنوان کرد که برای ایمن‌سازی بیشتر راه‌های استان صورت گرفت.

مصدقی گفت: عملیات دیگری مانند پاکسازی و زیباسازی حریم راه‌ها، لکه‌گیری آسفالت بیش از 60 هزار متر مربع از راه‌ها و تجدید و احیای خط‌کشی 471 کیلومتر از راه‌ها نیز در این مدت انجام شد.

وی افزود: در این ایام همچنین 92 نفر از مسافران در راهدارخانه‌های استان اسکان یافتند و از فعالیت یک‌هزار و 163 دستفروش حاشیه راه هم جلوگیری به عمل آمد.

در حوزه استحفاظی استان گلستان بالغ بر 5 هزار کیلومتر بزرگراه، راه اصلی و فرعی و روستایی وجود دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار