فرمانده انتظامی گلستان از افزایش یک موردی وقوع قتل در نیمه نخست سال جاری در این استان خبر داد.

رسیدگی 50 فقره زمین‌خواری توسط پلیس آگاهی گلستان

به گزارش گلستان 24؛علی‌اکبر جاویدان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: قتل‌های به وقوع پیوسته در 6 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تنها یک مورد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در گذشته حساسیت و انتشار اخبار در فضای مجازی و رسانه‌ها نسبت به امروز کمتر بوده و شاید مردم بر این گمان باشند که میزان قتل‌ها در استان افزایش داشته اما آمار نشان می‌دهد میزان وقوع تنها یک مورد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

فرمانده انتظامی استان گلستان خاطرنشان کرد: قتل‌هایی که در استان به وقوع پیوسته اکثر آنها به دلیل عدم توانایی در کنترل خشم در لحظه، همراه داشتن سلاح سرد و گرم و استفاده در لحظات عصبانیت، انگیزه‌های خانوادگی و شخصی بوده که وقوع آن از کنترل پلیس خارج بوده است.

جاویدان گفت: نکته مهمی که در کار انتظامی و کارآگاهی در پرونده‌های قتل مهم است، کشف حقیقت و شناسایی عاملان و دستگیری آنها در کوتاهترین زمان ممکن است که خوشبختانه کارآگاهان پلیس آگاهی گلستان در پرونده‌های جنایی، با کمترین فاصله زمانی پس از وقوع، عامل و یا عاملان ارتکاب به جرم را شناسایی و دستگیر کرده‌اند.

وی تاکید کرد: امروز پلیس آگاهی با بهره‌گیری از علم و دانش تخصصی نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان در جرائم مختلف اقدام می‌کند و پلیس ما امروز به یک پلیس تمام تخصصی تبدیل شده است.

فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: یکی دیگر از توفیقات پلیس آگاهی گلستان این بوده که 77 درصد سرقت‌های به وقوع پیوسته در استان توسط پلیس آگاهی کشف شده است.

جاویدان تاکید کرد: سرقت یکی از جرائمی است که خرد و یا کلان آن بر امنیت روانی مردم تاثیر می‌گذارد و کشف سریع آن می‌تواند این آرامش از دست رفته دوباره به فرد مالباخته بازگردد و حتی اطمینان دیگران به پلیس نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

وی گفت: همچنین در این مدت چهار فقره پرونده پولشویی، دو فقره پرونده اختلاس و 50 فقره زمین‌خواری توسط پلیس آگاهی گلستان رسیدگی شده است.

فرمانده انتظامی استان گلستان تاکید کرد: در حوزه پلیس 110، 367 هزار تماس مردمی با تلفن 110 انجام شده که حدود 90 هزار تماس فوریتی بوده و پلیس در محل حاضر شده است و 200 هزار تماس آن راهنمایی و ارشاد بوده و 6هزار تماس آن نیز غیرقابل رسیدگی بوده است.

جاویدان گفت: تماس مردم با پلیس 110 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است و پلیس 110 نیز سعی کرده در کمترین زمان ممکن به محل مورد نظر اعزام شده و اقدامات پلیسی مورد نیاز مردم را اجرایی کند.

وی بیان کرد: در حوزه پلیس 197، بیش از 10 هزار تماس با سامانه تلفنی 197 داشتیم که انتقادات از پلیس 14 درصد کاهش داشته و تقدیر و تشکر از پلیس نیز 7 درصد کاهش داشته و راهنمایی و ارشاد نیز 57 درصد افزایش داشته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار