فرمانده انتظامی گلستان:

فرمانده انتظامی گلستان از کشف ۵۰ فقره زمین خواری در استان طی شش ماهه نخست امسال خبر داد.

افزایش 52 درصدی تماس های مردمی مرکز فوریت های پلیسی 110

به گزارش گلستان 24؛ علی اکبر جاویدان، فرمانده انتظامی گلستان در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه اقتصادی در 6 ماهه نخست امسال دو فقره پرونده اختلاس، چهار فقره پرونده پولشویی و 50 فقره پرونده مربوط به زمین خواری در پلیس آگاهی استان تشکیل شده است.

 

وی با اشاره به تشکیل دو هزار و 400 فقره پرونده در حوزه قاچاق کالا، افزود: در همین ارتباط دو هزار و 281 متهم دستگیر شدند و 557 دستگاه خودرو نیز توقیف شد.

 

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: مواد غذایی غیرمجاز، تجهیزات گیرنده ماهواره، لوازم آرایشی و بهداشتی، داروهای دامی، مکمل های ورزشی از جمله مهمترین کالاهای قاچاق کشف شده در استان است. ارزش ریالی این کالاها بالغ بر 108 میلیارد و 946 میلیون ریال برآورد می شود.

 

وی با اشاره به افزایش سرقت های خرد در استان و هشدار به شهروندان گفت: سرقت های خشن، سرقت های مربوط به خودرو و موتورسیکلت در شش ماهه نخست امسال در استان کاهش یافته اما در مقابل سرقت های خرد مانند تجهیزات مربوط به چاه های آب کشاورزی افزایش زیادی پیدار کرده است.

 

به گفته جاویدان، به رغم افزایش این سرقت ها، حدود 77 درصد سرقت ها در این بازه زمانی در استان کشف شده است.

 

وی با اشاره به افزایش جرایم در فضای مجازی هم بیان کرد: در 6 ماهه امسال میزان وقوع جرایم در فضای مجازی 36.5 درصد رشد یافت و در همین ارتباط نیز 139 نفر از مجرمان شناسایی و دستگیر شدند.

 

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه 367 هزار تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 گرفته شده است، ادامه داد: تماس های مردمی با این مرکز 52 درصد افزایش یافته و 90 هزار مورد از این تماس ها منجر به عملیات شده است.

/ شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار