مدیر حج و زیارت گلستان خبر داد:

مدیر حج و زیارت گلستان از ثبت نام دو هزار نفر از مشتاقان پیاده روی اربعین در سامانه سماح خبر داد و گفت: حج و زیارت استان آمادگی ارائه اخذ روادید برای ۲۰ هزار نفر را دارد.

اعزام 1200 نفر در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی از استان به عتبات عالیات

به گزارش گلستان 24؛رضا درگاهی، مدیر حج و زیارت گلستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: 47 دفتر خدمات زیارتی استان در حال خدمت رسانی به زائرین ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) جهت اعزام به عتبات عالیات هستند.

 

وی با بیان اینکه سامانه سماح جهت ثبت نام زائرین اربعین حسینی از اول شهریور فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: تا کنون بیش از دو هزار گلستانی در این سامانه ثبت نام کرده اند و برای 500 نفر ویزا اخذ و تحویل آنان شده است.

 

درگاهی با اشاره به اینکه مشتاقان اعزام در ایام اربعین هر چه سریعتر نسبت به ثبت مشخصات خود در این سامانه اقدام و کد رهگیری دریافت کنند، خاطرنشان کرد: ثبت نام کنندگان پس از اخذ کد رهگیری با گذرنامه دارای اعتبار به یکی از 47 دفتر خدمات زیارتی استان جهت طی کردن فرآیند اخذ روادید مراجعه کنند.

 

مدیر حج و زیارت گلستان اظهارداشت: کسانی که از طریق سامانه سماح اعزام می شوند تحت پوشش بیمه قرار می گیرند و به آنان خدمات درمانی در کشور عراق ارائه خواهد شد.

 

وی تاکید کرد: کسانی که قصد دارند به عتبات عالیات در ایام اربعین اعزام شوند هر چه زودتر به سامانه سماح و بعد دفاتر زیارتی مراجعه کنند تا نسبت به صدور ویزای آنان اقدام شود.

 

زائرین مراقب افراد سودجو باشند

درگاهی با بیان اینکه در دفاتر زیارتی هیچ گونه وجهی تبادل نخواهد شد و تمامی وجوه از طریق درگاه الکتریکی دریافت می شود، توصیه کرد: مشتاقان زیارت عتبات عالیات فقط از طریق دفاتر زیارتی مجاز اقدام کنند و مراقب افراد سودجو باشند.

 

وی اضافه کرد: محدودیتی برای ثبت نام زائرین اربعین وجود ندارد و حج و زیارت استان آمادگی ارائه اخذ روادید برای 20 هزار نفر را دارد.

 

مدیر حج و زیارت گلستان خاطرنشان کرد: سال گذشته 19 هزار گلستانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی اعزام شده بودند.

 

وی در بخش دیگری یادآور شد: از ابتدای سال جاری تا کنون 12 هزار گلستانی از طریق شرکت های خدمات زیارتی استان به صورت زمینی و هوایی به عتبات عالیات اعزام شدند.

 

درگاهی افزود: از این تعداد یک هزار و 200 نفر در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی از استان اعزام شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار