جانشین ستاد اربعین گلستان :

جانشین ستاد اربعین گلستان گفت که موکب های این استان به مدت 20 روز از سوم تا 23 آبان ماه امسال میزبان زائران اربعین حسینی (ع) در کشورعراق خواهد بود.

ثبت نام 1800 گلستانی در سامانه سماح

به گزارش گلستان 24؛از استانداری گلستان، علی اصغر طهماسبی روز شنبه در نشست ستاد هماهنگی اربعین استان، اظهار کرد: ظرفیت اعلام شده توسط مرکز به گلستان، روزانه پذیرایی از 10 هزار زائر خواهد بود که با توجه به تجربه سال قبل این رقم تا 15 هزار نفر نیز قابل افزایش است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان اضافه کرد: 50 درصد ظرفیت پذیرایی از زائران در موکب علی ابن موسی الرضا(ع) و بقیه در سایر موکب های استان برنامه ریزی شده است.
طهماسبی افزود: تاکنون 9 موکب از استان گلستان جهت خدمت رسانی به زائرین در ایام اربعین شناسنامه دار شده اند و 2 موکب دیگر پس از طی مراحل اداری ثبت خواهد شد و با این احتساب تعداد موکب های گلستان در مراسم اربعین سال جاری در عراق به 11 موکب می رسد.
جانشین ستاد اربعین گلستان گفت که تاکنون 1800 گلستانی در سامانه سماح ( درخواست روادید برای سفر به عراق در ایام اربعین) ثبت نام کرده اند که مدیریت حج و زیارت استان باید اطلاع رسانی دقیق در این خصوص به مردم داشته باشد.
به گفته وی؛ برای اعزام روحانی به موکب ها هم باید استعلام از بعثه مقام معظم رهبری مستقر در حج و زیارت و عتبات عالیات استان گلستان دریافت شود.
استان گلستان واقع در شمال کشور یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که متشکل از اقوام و مذاهب مختلف هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار