رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی :

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی گفت: شگرد دشمنان در ثبت تاریخ، خائن نامیدن خادمان واقعی نظام است.

شگرد دشمنان در ثبت تاریخ، خائن نامیدن خادمان واقعی نظام است

به گزارش گلستان24؛حجت‌الاسلام سیدحمید روحانی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان که در دفتر خبرگزاری تسنیم برگزار شد، اظهار کرد: در طول تاریخ زمانی که نگاهی به نوشته‌ها و آثار گوناگون افراد متخلف می‌اندازیم، می‌بینیم شگرد دشمن در نوشتارها این بوده که خائنان ستایش می‌شوند و خادمان واقعی خائن نامیده می‌شوند.

وی ادامه داد: رضاشاه یک دیکتاتور خون آشام بود و آمریکا و انگلیس به دنبال چنین فردی بود که نفس‌ها را قطع کند و بزند و بکشد و حکومت کند و آن‌وقت دشمنان از رضاشاه با عنوان خادم از وی یاد می‌کنند و نمی‌گویند که در گذشته چگونه فردی بوده است.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در آن زمان انگلیس خیلی تلاش داشت تا فرهنگ مردم را آنگونه که خودش می‌خواهد تغییر دهد تا بتواند موضوع کشف حجاب را با موفقیت اجرایی کند.

روحانی گفت: یکی از راه‌های تغییر فرهنگ آنها این بود که دانشگاهی را راه‌اندازی کنند که توانستند در سال 1314 اقدامات خود را با راه‌اندازی این دانشگاه عملی کنند.

وی افزود: انگلیس‌ها از عشایر دل پرخونی داشت و آن هم به دلیل غیرت و پایه دینی قوی بود که عشایر داشتند و زیر بار تصمیمات انگلیس‌ها نمی‌رفتند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی تصریح کرد: در زمان حال نیز مسائلی را مطرح می‌کنند که نقش روحانیت و حضرت امام را کمرنگ جلوه دهند و پیروزی انقلاب را منوط به فعالیت و محوریت گروه‌ها و تشکل‌ها نشان دهند.

روحانی تاکید کرد: سال 1357 خودم در نوفلوشاتو حضور داشتم و در آن ماه‌های اخیر حکومت شاه که ساواکی‌ها پا به فرار گذاشته بودند و حکومت شاه در حال از هم پاشیدن بود، شاه توبه نامه خواند و مهندس بازرگان در نوفلوشاتو با امام صحبت کرد که حال که شاه توبه کرده، شما نیز شاه را بیرون نکنید.

وی متذکر شد: امام فرمودند این شاه را من بزرگ کردم و این آدمی نیست که به واقع توبه کند، هر گاه که در معرض خطر قرار گیرد می‌بینیم که روحیه تسلیم و سازش دارد و به محض اینکه خطر را دفع کرد، بدترین ضربه را وارد می‌کند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی تصریح کرد: نکته دوم این بود که امام فرمود کدام دین، وجدان و عقل اجازه می‌دهد کسی که دستش به خون ملت آغشته است در سر حکومت باشد.

روحانی تاکید کرد: این گروه‌ها به خصوص نهضت آزادی سعی می‌کردند تا آخرین لحظه شاه را حفظ کنند و حال می‌آیند می‌گویند این گروه‌ها بودند که انقلاب را ایجاد کرده و روحانیت بر سر مناصب نشده است و این تحریف‌ها است که به حقایق لطمه می‌زند.

وی افزود: کسانی که خدا و وجدان را در نظر دارند وظیفه روشنگری و افشاگری دارند و در برابر اینگونه تحریف‌ها مبارزه کنند و بایستند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: خبرنگاران در این راه وظیفه سنگینی دارند و باید رسانه‌ها بدانند که یکی از بزرگترین رسالتشان ایستادگی مقابل تحریف‌ها است.

روحانی گفت: کسانی که دنبال تحریف و غرض‌ورزی هستند اگر ببینند که کسی وجود ندارد که نقشه‌های آنها را افشا کند، گستاخ می‌شوند و به سادگی تحریف‌ها را با جدیت انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: امروز استکبار جهانی و عوامل آن وقتی با تحریم، ترور، جنگ هشت ساله و شیوه‌ها و شگردهای دیگر نتوانستند انقلاب اسلامی را از بین ببرند از راه تحریف انقلاب سعی می‌کنند نسل امروز و نسل آینده را از مسیر انقلاب خارج کنند و آرمان‌های انقلاب را از نسل امروز و آینده پوشیده نگه دارند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی بیان کرد: امام خمینی (ره) در وصیتنامه خود تاکید دارند که یزید زمان را که آمریکا باشد را همیشه دنبال کنید و آمریکا بزرگترین دشمن اسلام است که هیچ راه مذاکره‌ای با وی وجود ندارد.

روحانی گفت: آثار امام موجود است و اینکه برخی تلاش می‌کنند آثار امام را زیر سوال ببرد برای آن است که بتوانند حرف‌ها و کدهای خودشان را در جامعه به سادگی بیان کنند.

وی بیان کرد: دشمنان به دنبال این هستند که بگویند اگر امام امروز زنده بود مسیر دیگری را با آمریکا پیش می‌گرفت و یا اینکه امام در انتهای روزهای عمر خود قصد داشت که با آمریکا مذاکره کند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی گفت: انگلیس در ایران به مدت 100 سال بدترین خیانت‌ها را بر مردم ایران کرد که بسیاری از این خیانت‌ها بزرگ و غیرقابل بیان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار