مدیر کل بهزیستی گلستان گفت: در این استان سه مرکز نگهداری شبانه روزی بیماران روانی مزمن فعالیت دارند که خدمات مراقبتی و توانبخشی به بیماران این جامعه هدف در سنین 14 تا 60 سال ارائه می دهند.

فعالیت 29 مرکز نگهداری کودکان بدسرپرست و بی سرپرست در استان

به گزارش گلستان24، ابراهیم غفاری در حاشیه بازدید دادستان گرگان از مراکز زیرپوشش بهزیستی، افزود: این مراکز با هدف درمان و توانبخشی بیماران روانی مزمن خدمات لازم درحوزه طبی، روانی، اجتماعی و حرفه ای را در جهت توانمند ساختن آنان تا دستیابی به یک زندگی مستقل و خود کفا ارائه می دهند.
به گفته وی؛ این بیماران اغلب دارای اختلالاتی مانند اسکیزوفرنیا، اختلالات شخصیتی، اختلالات اضطرابی، اختلالات خلقی و سایر مشکلات بوده و نحوه پذیرش آنها نیز با کمیته توانبخشی سازمان بهزیستی است، بطوری که با تایید کمیسیون پزشکی و اعضای کمیته توانبخشی و صدور معرفی نامه از طریق خانواده یا بهزیستی به این مراکز معرفی می شوند.
وی عنوان کرد: مرکز توانبخشی «ساره» با ظرفیت اسمی 50 نفر به عنوان تنها مرکز شبانه روزی بیماران روانی ویژه زنان در استان زیرنظارت بهزیستی گرگان هم اکنون به 53 بیمار روانی خدمات ارائه می دهد.
به گفته وی؛ ماهانه مبلغ 5 میلیون ریال بابت هر بیمار از سوی بهزیستی به این مرکز یارانه پرداخت می شود.
غفاری با بیان اینکه سیاست سازمان بهزیستی بر بستری شدن موقت بیماران روانی در مراکز شبانه روزی به منظور جلوگیری از رسوب و ایزوله شدن آنها است، افزود: این اداره کل درصدد کاهش تعداد مراکز شبانه روزی و پذیرش این بیماران بوده تا آنها با مصرف حداقل دارو به مراکز روزانه منتقل شوند.
مدیر کل بهزیستی گلستان همچنین همراه با رییس دادگستری کل و معاون پیشگیری از وقوع جرم استان از مرکز نگهداری کودکان بدسرپرست و بی سرپرست 'آوای مهر' گرگان دیدن کرد.
وی گفت: هم اکنون 29 مرکز نگهداری کودکان بدسرپرست و بی سرپرست در سطح استان فعالیت دارد که تنها یک مرکز دولتی (شیرخوارگاه) بوده و مابقی بصورت خصوصی و با حمایت و نظارت بهزیستی اداره می شود.
غفاری تصریح کرد: سیاست سازمان بهزیستی، ایجاد زمینه زندگی سالم برای کودک در محیط خانواده است، لذا زندگی این کودکان در محیط‌ های غیر از خانواده (شیرخوارگاه، مراکز و خانه های نگهداری کودکان و نوجوانان) فقط به صورت موقت انجام می شود.

/ ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار