معاون شیلات گلستان:

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان گلستان گفت: صید ماهیان استخوانی در دریای خزر در استان گلستان از امروز آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۹۵۰ تن ماهی صید شود.

30 درصد افزایش صید ماهیان استخوانی

به گزارش گلستان24، محسن یحیایی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز فصل صید ماهیان استخوانی اظهار داشت: صیادان گلستان صید ماهیان استخوانی از دریای خزر را از امروز آغاز کردند هر چند صید در استان‌های گیلان و مازندران آغاز شده با توجه به مواج بودن دریای خزر صید ماهیان استخوانی در گلستان با 2 روز تاخیر آغاز شد.

وی تاکید کرد: در استان گلستان 1420 صیاد در قالب 21 تعاونی با 150 فروند شناور برای صید انواع ماهیان استخوانی در منطقه میانکاله، خواجه نفس و گمیشان فعالیت می‌کنند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان گلستان درباره مدت زمان پره‌کشی روزانه تعاونی‌های صید پره اظهار داشت: مدت زمان پره‌کشی همه تعاونی‌ها از طلوع آفتاب آغاز و در منطقه گمیشان تا ساعت 21 و در منطقه میانکاله تا ساعت 23 ادامه دارد و عمده صید صیادان در این زمان گونه‌های مختلف اعم از سفید، کفال و کپور است.

وی با اشاره به اینکه فصل صید شش ماه طول می‌کشد، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 950 تن انواع ماهی استخوانی مانند سفید، کفال، کپور و کلمه صید شود در حالی که پارسال 742 تن ماهی استخوانی در استان گلستان صید شد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان خاطر نشان کرد: با رهاسازی 50 میلیون بچه ماهی به دریا و غنی‌سازی انواع ماهیان استخوانی دریا و مبارزه با صیادان غیرمجاز  پیش‌بینی می‌شود امسال 30 درصد افزایش صید داشته باشیم.

یحیایی اظهار داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی در تابستان برای 600 نفر از شاغلان بخش صید و صیادی گلستان نوید افزایش کیفیت کار صیادان را دارد تا ارزش صید 3 میلیارد و 500 میلیون تومانی پارسال امسال افزایش چشمگیری داشته باشد.

/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار