فعال سیاسی‌اجتماعی گلستان، «سیدمناف هاشمی» را جوان، مدبر، معتدل و دارای سابقه اجرایی دانست و گفت: امید است استاندار جدید گلستان در راستای پیشرفت استان و رفع مشکلات آن به‌ویژه بیکاری جوانان نقش ارزنده‌ای ایفا کند.

استاندار جدید گلستان از  افرادی که میانه راه نقطه مقابل قرار می‌گیرند استفاده نکند

به گزارش گلستان24؛مسلم رستمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کردکوی، «سیدمناف هاشمی» را جوان، معتدل و مدبر و دارای سابقه اجرایی دانست و با اشاره به انتقاد برخی افراد مبنی بر انتخاب استاندار بومی، اظهار کرد: استاندار جدید گلستان را به‌نوعی می‌توان استاندار بومی محسوب کرد چراکه به‌دلیل همجواری استان مازندران با گلستان وجه تشابه فرهنگی، زبانی و ... با استان ما دارند.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات استان گلستان معضل بیکاری است که انتظار ما از استاندار جدید گلستان ایجاد اشتغال و پایان دادن به بیکاری جوانان است.

فعال سیاسی‌اجتماعی گلستان با بیان اینکه احداث مجموعه پتروشیمی یکی از آرزوهای دیرین گلستانی‌هاست که در سال‌های اخیر یا به فراموشی سپرده شده یا راهکارهای لازم برای تحقق آن به کار گرفته نشده است، گفت: امید است استاندار جدید گلستان به این حوزه توجه کنند تا ضمن تعیین‌تکلیف سهام‌های پتروشیمی نزد مردم، زمینه‌ای برای اشتغال جوانان فراهم شود.

* تقویت شهرک‌های صنعتی اولویت استاندار جدید گلستان باشد

رستمانی با اشاره به وضعیت نامطلوب شهرک‌های صنعتی، افزود: متأسفانه کارخانه‌های شهرک صنعتی یا تعطیل شدند و یا گرفتار تسهیلات و بدهکاری بانکی هستند که همین عوامل شهرک‌های صنعتی را در حالت رکود قرار داده است که یکی از انتظارات مردم گلستان از استاندار جدید تقویت و فعال کردن شهرک‌های صنعتی است.

وی با بیان اینکه تحقق اقتصادی مقاومتی باید یکی از اولویت‌های استاندار جدید گلستان باشد، یادآور شد: استان گلستان با توجه به برخورداری از ظرفیت‌های فراوان زمینه شکوفا شدن در مسأله اقتصاد مقاومتی را دارد.

فعال سیاسی‌اجتماعی گلستان بر لزوم رسیدگی به مناطق آزاد تأکید و اذعان کرد: متأسفانه منطقه آزاد داشلی‌برون نسبت به سایر استان‌ها پیشرفت نداشته که امید است از این کریدور مهم نیز برای واردات و صادرات بهره‌برداری مناسب شود.

رستمانی با بیان اینکه کشاورزان گلستانی به‌ویژه گندمکاران در وضعیت بغرنج قرار گرفته‌اند، گفت: این مسأله نارضایتی عمومی ایجاد کرده که انتظار ما از استاندار جدید گلستان تلاش برای حل مشکلات کشاورزان است.

وی با اشاره به تنوع قومیتی و حضور اقوام مختلف در استان گلستان، بیان کرد: استان گلستان دارای مذاهب و قومیت‌های متنوع است که انتظار می‌رود استاندار جدید گلستان نیز همچون همیشه در امورات از توان و ظرفیت قومیت‌های مختلف استفاده کند و در حفظ وحدت و انسجام گام بردارد.

فعال سیاسی‌اجتماعی گلستان با بیان اینکه با وجود پررنگ بودن فعالیت جریانات سیاسی، استاندار جدید گلستان می‌تواند با مدیریت مطلوب اوضاع، آرامش اجتماعی را در استان ایجاد کند، تأکید کرد: معیار استاندار جدید گلستان در انتخاب معاونان استاندار و مدیران شایسته‌سالاری باشد.

* علت هجمه برخی اصلاح‌طلبان به «صادقلو» سهم‌خواهی‌های سیاسی بود نه دفاع از حقوق مردم/ «صادقلو» در کار اجرایی کمتر گرایشات سیاسی را لحاظ می‌کرد

وی با اشاره به اقدام غیرمنصفانه برخی کانال‌های منتسب به جریان اصطلاح‌طلبان درباره انتخاب استاندار گلستان، بیان کرد: با وجود اینکه «حسن صادقلو» دارای تفکر اصلاح‌طلبی بود اما این افراد شدیدترین و سخت‌ترین هجمه‌ها را نسبت به ایشان روا داشتند تا جایی که برای دستیابی به منافع خود از شخصیت‌های مطرح استان بهره بردند و به‌نام مردم درباره انتخاب استاندار جدید گلستان راهکارهایی ارائه کردند که بیشتر جنبه سهم‌خواهی‌های حزبی و جناحی داشت تا دفاع از حقوق مردم.

فعال سیاسی‌اجتماعی گلستان متذکر شد: عده‌ای که تا دیروز استاندار گلستان را مورد هجمه‌ها و علامت سوال قرار می‌دادند امروز با  معرفی استاندار جدید گلستان همکاری بدون سهم‌خواهی سیاسی را سرلوحه کار خود قرار دهند و خواسته‌های حزبی و جناحی خود را کمتر کنند تا استان گلستان دستخوش تحولات و حوادث ناخوشایند سیاسی نشود.

رستمانی خاطرنشان کرد: ضروری است جریان رادیکال اصلاح‌طلب و کسانی که به‌دنبال سهم‌خواهی‌ها و منافع خود هستند نسبت به مدیران همفکر خود نرمش به خرج دهند تا استاندار جدید گلستان بتواند در سایه وحدت و همدلی به امورات رسیدگی کنند.

وی با اشاره به عدم همراهی جریان سیاسی موافق دولت با «حسن صادقلو»، یادآور شد: «صادقلو» در کار اجرایی کمتر گرایشات سیاسی را لحاظ می‌کرد، از این رو یکی از علل پرخاشگری اصلاح‌طلبان و جریان سیاسی موافق دولت با صادقلو این بود که ایشان اهل مماشات نبود و تحت تاثیر خواسته‌های آنها قرار نگرفت و لیست‌های دیکته‌شده آنها را بر نمی‌تابید.

*استاندار جدید گلستان از  افرادی که میانه راه نقطه مقابل قرار می‌گیرند استفاده نکند

فعال سیاسی‌اجتماعی گلستان با بیان اینکه استاندار جدید گلستان به‌دور از مسائل سیاسی و جناحی از افراد خدوم و موفق، متخصص، نخبه و جوان برای پُست‌های مدیریتی استفاده کند، خاطرنشان کرد: استاندار جدید گلستان در انتخاب معاونان، مدیران کل و ... قابلیت‌ها را در نظر بگیرد و افراد افراطی که نشان دادند ابتدای کار برای دستیابی به منافع شخصی و مقاصد سیاسی همراه استاندار هستند اما در میانه راه نخستین کسی می‌شوند که مقابل استاندار گلستان قرار می‌گیرند، استفاده نکند.

رستمانی با بیان اینکه استان گلستان برخلاف ظاهر سرسبز خود مشکلات عدیده‌ای دارد، ابراز امیدواری کرد استاندار جدید گلستان در راستای شکوفا کردن و پیشرفت استان و رفع مشکلات آن به‌ویژه بیکاری جوانان نقش ارزنده‌ای ایفا کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار