27 مهرماه سال جاری

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش از آغاز سرشماری زنبورداران در استان گلستان خبر داد و گفت: از 27 مهرماه سال جاری در سطح استان گلستان سرشماری زنبوردارن آغاز می‌شود.

آغاز سرشماری زنبوردارن در سطح استان گلستان

به گزارش گلستان24؛حبیب‌الله زارع صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: از 27 مهرماه سال جاری سرشماری زنبوردارن در سطح استان گلستان آغاز می‌شود.

وی از آغاز سرشماری زنبورداران در استان گلستان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به شروع سرشماری زنبورداران از 27 مهرماه سال جاری، زنبورداران از کوچ کردن و جابه‌جایی خودداری کنند.

*زنبورداران با ثبت اطلاعات و قطعی شدن زنبورداری خود می‌توانند از دفترچه زنبورداری و مزایای آن استفاده کنند

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش ابراز کرد: اگر زنبورداران در خارج از استان به سر می‌برند و یا در مناطق جنوبی کشور هستند حتما محل اسکان و آمار خودشان را به کارشناسان جهادکشاورزی اطلاع بدهند تا اطلاعات آنها در جهادکشاورزی ثبت شود.

زارع خاطرنشان کرد: زنبورداران با ثبت اطلاعات و قطعی شدن زنبورداری خود می‌توانند از دفترچه زنبورداری و مزایای آن استفاده کنند و از تسهیلات آن بهره‌مند شوند.

وی در خصوص کشت کلزا گفت: کشاورزان در راستای رعایت تناوب و افزایش عملکرد در مزارع گندم بهتر است در مزرعه هر سه سال یکبار کشت کلزا را انجام دهند.

*کشاورزان کشت کلزا را  به صورت 2 سال متناوب در اراضی خود انجام ندهند/ کشاورزان نسبت به کشت گندم اقدام کنند

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش خاطرنشان کرد: کشاورزان به صورت دو سال متناوب در اراضی خود کشت کلزا را انجام ندهند زیرا این کار باعث افزایش بیماری‌ها در سطح مزارع می‌شود و بیماری قارچی اعم از بیماری اسکلروتینا در این زمین ماندگار خواهد شد و افزایش هزینه، افزایش سمپاشی و کاهش عملکرد را در پی دارد و خسارات بسیاری به کشاورزان خواهد زد.

زارع با اشاره به اینکه کشاورزان از خرید بذر کلزا از مراکز غیر مجاز به طور جدی خودداری کنند، ابراز کرد: متاسفانه برخی افراد سودجو هستند که بذور را در پاکت ریخته و به عنوان بذور خارجی به کشاورزان می‌فروشند که متاسفانه این بذور ضدعفونی نشدند و خطرات وجود بیماری در این بذور زیاد است و عملکرد محصول زراعی را کاهش خواهد داد.

وی با بیان اینکه کشاورزان نسبت به کشت گندم در اراضی خود اقدام کنند، اذعان کرد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان امروز بارندگی بسیار خوبی خواهیم داشت و کشاورزان نسبت به کشت گندم در سطح مزارع خود اقدام کنند به ویژه در مناطق کوهستانی این کشت صورت گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش با تاکید بر اینکه کشاورزان عمق کشت را رعایت کنند، افزود: کشاورزان اصول اولیه اعم از کودهای پایه، رعایت تراکم و عمق مناسب را در اراضی خود رعایت کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار