رئیس جهاد کشاورزی گلستان:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: از زمان آغاز کشت محصولات تاکنون ۳۲۰ تن بذر کلزا بین کشاورزان استان گلستان توزیع شده است.

گلستان دومین تولید کننده دانه روغنی کلزا در کشور

به گزارش گلستان24؛مختار مهاجر پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره وضعیت کشت کلزا در استان اظهار داشت:  تاکنون بیش از 60 هزار هکتار کشت کلزا با کشاورزان استان قرارداد بسته شده است.

وی افزود: با برنامه ریزی سازمان و استقبال کشاورزان سطح قرارداد کشت کلزا در استان گلستان از ابتدای آغاز انعقاد قراراداد از 60 هزار هکتار گذشت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان تصریح کرد: در این باره تاکنون 320 تن بذر کلزا از ارقام مختلف بین کشاورزان توزیع شده و در سطح 8500 هکتار نیز عملیات کشت انجام شده است.

مهاجر با اشاره به توجه به زمان کشت به موقع و بارندگی‌های مناسب به کشاورزان توصیه کرد: میزان مصرف بذر در هکتار 4 کیلوگرم را رعایت و به مصرف کودهای شیمیایی به خصوص کودهای پتاسه و گوگرد‌ برای بالا بردن عملکرد اهمیت بدهند.

وی افزود: برنامه امسال جهادکشاورزی استان گلستان کشت بیش از 70 هزار هکتار با تولید 140هزار تن است و برای رسیدن به این میزان شرایط را برای فصل کشت فراهم کرده‌ایم.

مهاجر اظهار کرد: افزایش سطح زیرکشت دانه‌های روغنی پایداری غلات و تناوب کشت را به وجود می‌آورد و مواد مورد نیاز را برای غنی‌سازی خاک به‌وجود می‌آورد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: کلزا 40‌ درصد بیشتر از دیگر دانه‌های روغنی قابلیت تولید روغن دارد و استان گلستان پس از خوزستان دومین تولید کننده دانه روغنی کلزا در کشور است.

/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار