همایش شهرهای هوشمند و بستر اطلاعات مکانی سه بعدی امروز با حضور مشاور عالی مدیرعامل شرکت ملی پست در طرح ملی نشانی استاندارد در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

برگزاری همایش شهرهای هوشمند در استان

به گزارش گلستان24؛عباس رجبی‌فرد مشاور عالی معاون وزیر و رئیس شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در طرح ملی نشانی استاندارد مکان محور (GNAF) اظهار داشت: در کشور ما قدم‌ها برای ایجاد زیرساخت‌ها برداشته شده و به ویژه در بخش فناوری دولت سرمایه گذاری‌های مناسبی را انجام داده است.

وی افزود: با ایجاد شهرهای هوشمند استفاده بهینه از منابع اتفاق می‌افتد و پایداری در منابع صورت می‌گیرد.

مشاور عالی مدیرعامل شرکت ملی پست در طرح ملی نشانی استاندارد تصریح کرد: شهرهای هوشمند خدمات متنوعی را به شهروندان می دهد مشاغل جدید ایجاد می کند و استفاده از نیروی انسانی را کاهش می‌دهد و مدیریت بحران و آماده سازی را بهبود می‌دهد.

رجبی‌فرد افزود: هر واحد سرمایه‌گذاری در این بخش 4 برابر بازگردانده می‌شود که این میزان در برخی کشورها به 18 برابر هم می‌رسد.

وی اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل و اینکه پروژه جی‌نف یکی از برنامه‌های اولویت‌دار ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی معرفی‌شده است.

مشاور عالی مدیرعامل شرکت ملی پست در طرح ملی نشانی استاندارد گفت: در این برنامه تمامی استعلامات میان دستگاهی در خصوص هر آدرس بر اساس استعلام کدپستی ده‌رقمی است و همه دستگاه‌ها ملاک و معیار آدرس را بر اساس کدپستی می‌دانند و به‌صورت لینک با سامانه کدپستی از این خدمات استفاده می‌کند.

/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار