رییس اداره محیط زیست بندرترکمن و گمیشان:

رییس اداره محیط زیست بندرترکمن و گمیشان از برگزاری طرح آموزشی 'یک ساعت با محیطبان' در مدارس این شهرستانها و برای دومین سال متوالی خبر داد.

طرح یک ساعت با محیطبان در مدارس گلستان

به گزارش گلستان24؛علی بیانی صبح چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که این طرح آموزشی با هدف ارتقاء سطح آگاهی و معلومات در زمینه مسائل محیط زیست و گسترش فرهنگ عمومی حفظ محیط زیست در میان دانش آموزان ابتدایی و متوسطه مقدماتی اجرا می شود.
به گفته وی؛ اجرای این طرح بطور خاص در سطح شهرستانهای گمیشان و بندرترکمن که در مجاورت زیستگاه های آبی و کریدور مهاجرت پرندگان واقع هستند، تاثیرعینی تر و کاربردی دارد.
وی ادامه داد: فعالیت های آموزشی و ترویجی در مقوله تحویل حیات وحش مصدوم تاکنون دستاورد های خوبی داشته به گونه ای که حدود نیمی از پرندگان آسیب دیده تحویلی به این اداره از سوی دانش آموزان و کودکان انجام می شود.
بیانی تصریح کرد: سال نخست اجرای این طرح در 15 مدرسه مقطع ابتدایی و متوسطه مقدماتی و همچنین کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان درغرب استان گلستان با استقبال و همراهی پرشور مسئولین آموزش و پرورش و دانش آموزان روبرو شد.
رییس اداره محیط زیست بندرترکمن و گمیشان گفت: امسال و با توجه به شروع سال تحصیلی در راستای پایه ریزی مقدماتی در اجرای طرح ایجاد مدارس سبز، این اداره در نظر دارد به آموزش مبانی پایه، مقدماتی تا پیشرفته محیط زیست جهت ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست در سطوح مختلف تحصیلی اقدام نماید. 
حوزه استحفاظی محیط زیست شهرستانهای ترکمن و گمیشان واقع درغرب و شمال غرب گلستان به دلیل برخورداری از زیستگاه های منحصر بفرد آبی ؛ دشتی و تالابی میزبانی از گونه های متعددی از حیات وحش گلستان را از انواع پرندگان ،پستانداران و آبزیان برعهده دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار