در مهرماه سال جاری

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش گلستان از تحصیل 300 هزار دانش‌آموز در مهرماه سال جاری در سطح این استان خبر داد.

تحصیل 300 هزار دانش‌آموز در گلستان

به گزارش گلستان24؛محمود نسرکانی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: 300 هزار دانش‌آموز در مهرماه جاری در استان گلستان مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در روزهای پایانی شهریورماه به سر می‌بریم و بوی مهرماه و بهار تعلیم و تربیت کم‌کم به مشام می‌رسد در مهرماه جاری شاهد حضور 300 هزار دانش‌آموز در مدارس استان گلستان هستیم که به تحصیل علم خواهند پرداخت.

*47 درصد دانش‌آموزانی که در مدارس گلستان تحصیل خواهند کرد فرزند اولی هستند

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش گلستان ابراز کرد: از تعداد 300 هزار دانش‌آموزی که در مدارس استان گلستان ثبت‌نام کردند 47 درصد دانش‌آموزانی که در مدارس استان گلستان تحصیل خواهند کرد فرزند اولی هستند.

نسرکانی درخصوص خرید کیف دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان برای خرید کیف مدرسه باید نکات مهمی را درنظر بگیرند از جمله اینکه از کوله‌پشتی استفاده کنند و کوله‌پشتی آنها نباید سنگین‌تر از توان آنها باشد و از هر دو بند کیف روی دوششان استفاده کنند.

وی ادامه داد: کوله‌پشتی باید در مرکز کمر دانش‌آموز قرار گیرد و خیلی آویزان نباشد و حدااکثر کوله‌پشتی باید 20 درصد وزن دانش‌آموز باشد تا دانش‌آموز برای حمل کوله‌پشتی دچار مشکل نشود.

* والدین قبل از آغاز سال تحصیلی جدید فرزندان خود را به محل تحصیل ببرند تا دانش‌آموزان با محیط مدرسه آشنا شوند

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش گلستان ابراز کرد: والدین قبل از آغاز سال تحصیلی جدید فرزندان خود را به محل تحصیل ببرند تا دانش‌آموزان با محیط مدرسه آشنا شوند.

نسرکانی یادآور شد: بسیاری از خانواده‌ها در شروع سال تحصیلی با سخت بیدار شدن فرزندان خود مواجه می‌شود و فرزندانی که در تابستان اغلب دیر بیدار می‌شوند و دیر به رختخواب می‌روند نظم خواب آنها به هم می‌ریزد.

وی با بیان اینکه والدین باید تلاش کنند خواب فرزندان را در روزهای پایانی تابستان تنظیم کنند، خاطرنشان کرد: خواب دانش‌آموزان باید در روزهای پایانی شهریور ماه تنظیم شود تا در روزهای ابتدای سال تحصیلی با آمادگی کامل روحی و روانی وارد کلاس درس شوند.

* پا قلب دوم انسان است و باید در انتخاب کفش دقت کافی داشته باشیم

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش گلستان در راستای خرید کفش دانش‌آموزان گفت: کفش دانش‌آموزان باید اندازه پایشان باشد و در طول روز پایشان را نزند و پاشنه کفش آنها سه سانتیمتر باشد.

نسرکانی خرید کفش مناسب را بسیار حائز اهمیت بر شمرد و تصریح کرد: اعتقاد ما بر این که پا قلب دوم انسان است و باید در انتخاب کفش دقت کافی را داشته باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار