نماینده ولی فقیه در گلستان:

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: توسعه همه جانبه استان، استفاده از شایستگان اقوام و پرورش نیروهای بومی مطالبات اصلی از استاندار جدید است.

توسعه مبنای کار استانداری گلستان باشد

به گزارش گلستان24؛آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، شامگاه امروز (24 مهر) در جلسه شورای اداری و مراسم تکریم و معارفه استاندار سابق و جدید استان گفت: صادقلو در چهارسال گذشته صادقانه، پیگیرانه، با سلامت نفس و درستی تفکر و اعتقاد برای توسعه استان تلاش کرده است که جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه استان به طور کلی نیاز به توسعه و پیشرفت دارد، افزود: در این مسیر باید بن بست ها و زخم ها و مشکلاتی که بر سر راه وجود دارد، برداشته شود.

نماینده ولی فقیه در استان تأکید کرد: محور برنامه ها و اساس کارها باید برمبنای توسعه و پیشرفت در همه زمینه ها باشد.

وی درباره حواشی انتخاب استاندار که بیشتر در فضای مجازی و  از سوی جریان و افرادی خاص شکل گرفته بود، اظهار کرد: لازم می دانم در مورد حواشی انتخاب استاندار که در فضای مجازی درست کردند، مطالبی بگویم تا جلوی این حرف ها گرفته شود.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: پس از مشخص شدن موضع دولت برای تغییر در استان، به دنبال آن فضای پرتلاطمی برای انتخاب استاندار به وجود آمد که همه در جریان هستند. گروه های مختلف وارد عرصه شدند و نظرات خود و منتخبی که از نظر آنان اصلح بود را معرفی کردند. در این فضا اینطور برداشت کردم که این اختیار به دولت و وزیر کشور واگذار شود در عین حال معیارها و شرایط را مطرح کردم و در اختیار وزیر کشور و دولت قرار دادم. برهمین اساس قضیه را پیگیری کردیم در جلسه ای که اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم بودند نظرم را اعلام کردم که انتخاب استاندار را به دولت واگذار کنیم و همه آنان این نظر را پذیرفتند.

وی افزود: همه ما منتظر تصمیم دولت در این رابطه بودیم، در این اواخر کمی نگران بودم که همه جا استانداران را انتخاب کردند اما گلستان اتفاقی نیفتاد. پیگیری مختصری از معاون وزیر کشور انجام دادم که گفته شد در حال بررسی سه گزینه هستند که آقای هاشمی از بقیه برتر است. پس از آن هم دولت و وزارت کشور به این نتیجه رسیدند و سیدمناف هاشمی را برای استان انتخاب کردند.

امام جمعه گرگان در همان ابتدای کار تذکراتی به استاندار جدید گلستان داد و گفت: تذکر اصلی من این است که توسعه مبنای کار استانداری باشد. توسعه یک مفهوم گسترده است و نیاز به همکاران توسعه گرا دارد.

وی با بیان اینکه هیچگاه در عزل و نصب ها و انتخاب مسئولان دخالت نمی کنم، گفت: انتخاب افراد را حق استاندار می دانم چون او باید با آنها کار کند، اگر استاندار اهل توسعه باشد اما همکاران این رویکرد را نداشته باشند چوب لای چرخ گذاشته می شود. استاندار همکارانی که انتخاب می کند باید توانایی کار داشته و همراه باشند و اگر گره ای ایجاد شد آن را باز کند.

نماینده ولی فقیه در استان درباره توجه و میدان دادن به شایستگان اقوام هم به استاندار تذکر داد و افزود: شایستگی اصل است اما اختصاص به یک یا دو قوم ندارد، هرکجا شایسته وجود دارد باید استفاده کرد. گلستان دارای اقوام مختلفی است و باید از شایستگان اقوام استفاده شود.

وی ادامه داد: پرورش نیروهای بومی موضوع دیگری است که استاندار باید نسبت به آن اهتمام داشته باشد. باید از توانمندی های تخصصی موجود استان استفاده و به آنان تکیه و اعتماد شود. تا امیدوار باشیم استان توسعه یافته ای از نظر نیروی انسانی داریم. خوشبختانه اجماعی در مورد استاندار ایجاد شده امیدواریم وحدت دیدگاه ها و نظر موجب موفقیت استاندار شود و استان را از بن بست ها نجات دهد.

حرف های ترامپ در شأن یک فرد عادی نیست چه برسد به رئیس جمهور

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به سخنان ترامپ، گفت: تاکنون فکر می کردیم آمریکا کشوری است که بیشتر حساب و کتاب در آن جریان دارد اما با انتخاب این فرد که حرف هایش ملاک و معیار ندارد، مشخص شد اینگونه نیست.

وی افزود: در تبلیغات انتنخاباتی ترامپ  اعلام کرد که دموکرات ها داعش را  به وجود آوردند. اما حالا جمهوری اسلامی ایران که نه تنها در داخل بلکه در کشورهای دیگر با تقاضا و دعوت این کشورها، سپاه ما به این کشورها می رود و خود را در معرض خطر قرار می دهد، را تروریست اعلام می کند.

آیت الله نورمفیدی تأکید کرد: این حرف ها در شأن رئیس جمهور نیست حتی در شأن یک آدم معمولی نیست. حالا با صحبت های مسئولان ما اندکی عقب نشینی کردند و گفتند که از برجام خارج نمی شویم.

وی ادامه داد: اتهامی به سپاه که در میدان های خطر سینه اش را در معرض تیر و نیزه دشمن قرار می دهد تا کشور دیگری را از این مخمصه نجات دهد، درست نیست. با چه عقلی آن را تروریست می دانند.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: آنهایی که مدعی گردانندگی دنیا هستند سرعقل بیایند و بدانند جمهوری اسلامی کشوری نیست که با توپ و تشر از میدان خارج شود؛ در مقابل توپ با توپ و موشک با موشک می ایستد پس سرجایتان بنشینید. ما به ملت و کشوری کاری نداریم شما باید سر جای خودتان بنشینید./شبستان

 

ارسال نظر

آخرین اخبار