معاون وزیر تعاون:

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ظرفیت های اشتغال هر منطقه را باید شناسایی کنیم بر تدوین برنامه اشتغال بخش های مختلف اقتصادی در استان ها تاکید کرد.

تقویت فرهنگ کارآفرینی با برنامه ریزی درست

به گزارش گلستان 24 ؛ سید حمید کلانتری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نقاط مختلف کشور از امکانات طبیعی، معدنی و گردشگری و همچنین تنوع قومی، صنایع دستی و روستایی برخوردار هستند و باید عرصه های کار مناسب در هر منطقه را شناسایی کنیم.

وی با بیان اینکه شناسایی و کیفیت ورود به ظرفیت های اشتغال هر استان و منطقه یک ضرورت است، افزود: ما باید برای هر بخش اقتصادی در هر استان از حمله صنعت، کشاورزی و ... برنامه اشتغال داشته باشیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه پیش نیاز اشتغال مهارت آموزی است و آموزش های فنی و حرفه ای باسد گسترش یابد، ادامه داد: در سال های اخیر مشارکت زنان در عرصه اشتغال افزایش یافته است و بر خیل جویندگان کار هم افزوده شده است.

وی از بروکراسی در فضای کسب و کار و وجود مقررات دست و پاگیر در این حوزه به عنوان انتقاد جدی و درست نام برد و اضافه کرد: در اکثر موارد دیده می شود عواملی که باید قانون و دستورالعمل ها را اجرا کنند سخت گیری هایی دارند که باید تسهیل شود.

کلانتری با بیان اینکه دستگاه های نظارتی هم باید در این حوزه سهل بگیرند، یادآور شد: امسال خوشبختانه مشکل منابع مالی حل شده و ۲۰ میلیارد تومان در اشتغال فراگیر و ۱.۵ دلار تسهیلات توسط چهار بانک عامل توسعه تعاون، پست بانک، صندوق کارآفرینی امید و کشاورزی در حوزه اشتغال پرداخت می شود.

تقویت فرهنگ کارآفرینی

وی با تاکید بر اینکه باید با برنامه ریزی درست جوانان را به ایجاد اشتغال  ترغیب کنیم، تصریح کرد: باید فرهنگ کارآفرینی تقویت شود و دانشجویان ضمن فراگری عمل و تحصیل، با فضای کسب و کار و ورود به بازار کار آشنا شوند.

وی با یادآوری اینکه در گذشته نظام استاد و شاگردی در فضای کسب و کار حاکم بود، خاطرنشان کرد: در سال های اخیر همه به دنبال تحصیل رفته اند و یا رشته های تحصیلی متناسب با نیاز جامعه نبوده و یا اگر بوده فارغ التحصیلان آماده ورود به کار نشدند.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی متذکر شد: مطمئن هستیم اگر عزم ملی برای نهضت اشتغال ایجاد شود با وجود همه محدودیت هایی که به دلیل تحریم ها ایجاد شده، باز هم می توانیم زمینه کار در کشور را فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: هرکاری نیاز به فرهنگسازی دارد و باید الگوهای برتر در تولید و کارآفرینی در کشور به جامعه معرفی شوند.

کلانتری گفت: باید مشکلات و موانع موجود بر سر راه واحدهای تولیدی و کارآفرین عارضه یابی شود و مدیران از بروکراسی های اداری بکاهند و مشکلات را در همان محل کارگاه و واحد تولیدی حل کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار