رئیس شورای شهر گرگان:

رئیس شورای شهر گرگان گفت: شورای شهر به وظیفه خود برای انتخاب شهردار عمل کرد و تائید انتخاب شهردار مراکز استان برعهده وزارت کشور است و امید داریم حکم شهردار گرگان زودتر صادر شود.

شورای شهر به وظیفه خود برای انتخاب شهردار عمل کرد

به گزارش گلستان24؛فائزه عبداللهی پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای شهر گرگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ابلاغ شهردار گرگان را وزارت کشور صادر می‌کند و ما پیش داوری نمی‌کنیم و اعتقاد داریم هر فردی حرمتی دارد و حفظ کرامت انسانی از مهم‌ترین وظیفه‌های ما است.

رئیس شورای شهر گرگان گفت: امیدواریم وزارت کشور حکم آقای ثابت قدم را تائید کند و در صورت عدم موافقت رویه انتخاب شهردار گرگان به صحن شورا بازمی‌گردد. این صحن شورا است که تصمیم می‌گیرد به شیوه که گذشته بود عمل کنیم و یا اینکه شیوه جدیدی را برای انتخاب شهردار دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه برای انتخاب شهردار 18 جلسه برگزار شد، گفت: ما یک عضو شورا هستیم و وزارت کشور به هر دلیلی نظری بر حکم شهرداری ثابت قدم نداشته باشد در صحن شورا در این رابطه تصمیم می‌گیریم.

رئیس شورای شهر گرگان تاکید کرد: سرپرست شهرداری گرگان با همه قوت فعالیت می‌کند و چالش‌ها و دغدغه‌های مالی شهر تحت تاثیر انتخاب شهردار نیست. امروز هر چه شهرداری گرگان لایحه داده بود مورد بررسی قرار دادیم که فعالیت شهرداری ادامه داشته است.

علی‌اصغر یوسفی نائب رئیس شورای شهر گرگان هم در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داست: ما به دنبال شفاف‌سازی هستیم و با همه وجود نسبت به شفاف‌سازی اقدام می‌کنیم و جلسات مختلفی با حضور 9 عضو شورا داشتیم و نقد و بررسی نسبت به موضوعات مختلف شهر گرگان اتفاق افتاده است.

وی افزود: انتظار داشتیم اعضای شورای شهر در چند جلسه نقد و بررسی برنامه‌های نامزدهای تصدی شهرداری گرگان حضور داشته باشند. انتخاب شهردار به صورت شفاف و با حضور خبرنگاران و پخش مستقیم در فضای مجازی دنبال شد.

یوسفی گفت: یک سری از دوستان ما در این جلسات شرکت نکردند و اگر همکاران برای انتخاب شهردار به تهران سفر می‌کنند و از وقت، کار و انرژی خود می‌گذارند تنها به این علت است که شهردار توانمندی برای شهر گرگان داشته باشیم.

نائب رئیس شورای شهر گرگان با بیان اینکه اما برخی دوستان نمی‌خواهند از وقت خود برای انتخاب شهردار مایه بزارند، این را به باد انتقاد می‌گیرند، افزود: حق اعضاء است که در مکان های مختلف نشست و جلسه داشته باشند تا یک شهردار خوب انتخاب کنند و این مهم جای ایرادی نیست و همه اعضای شورای شهر با گروه‌های مختلف برای انتخاب شهردار نشست داشتند.

وی افزود: فرآیند انتخاب شهردار با مصوبه شورا بوده و همه مراحل در صحن شورا اتفاق افتاده و نظر اکثریت شورا به این شکل بوده است. امیدواریم که این اتفاق نیافتد که حکم شهردار منتخب گرگان از سوی وزارت کشور تائید نشود و اگر تایید نشود باز با نظر اکثریت شورا برای انتخاب شهردار گرگان عمل می‌شود.

یوسفی افزود: ساعت‌های مختلف برای روند انتخاب شهردار جلسه گذاشته شده و مطمئنا به این جلسات در انتخاب شهردار نباید بی‌توجه باشیم.

/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار