آخرین رایزنی ها برای انتخاب شهردار مرکز استان :

بعد از بررسی های انجام شده 5 نفر به فینال راه یافتند تا شهردار گرگان از بین این افراد انتخاب شود ؛ "ناصر حاج محمدی ، عبدالرضا دادبود ، علیرضا حاج محمد علی ، ثابت قدم شهردار سابق رشت و عباسعلی مدیح".

معرفی گزینه های نهایی سمت شهرداری گرگان

به گزارش گلستان 24؛کار انتخاب شهردار گرگان به درازا کشیده شده و الان 45 روز هست که گرگان شهردار ندارد و باقری سرپرست شهرداری گرگان متولی امورات می باشد .

شورای شهر گرگان که طبق وظیفه قانونی وظیفه انتخاب شهردار را دارد شیوه فراخوان و گرفتن رزومه و ارائه برنامه ها در صحن علنی را برگزیده تا شاید بتواند از این رهگذر شهردار گرگان را انتخاب کند .

کاری که شاید بتواند خشم مردم گرگان از عدم انتخاب حسین صادقلو به عنوان شهردار مجدد گرگان بکاهد هر چند که خیلی ها این کار را نمایش و یک شو تبلیغاتی می خوانند .

در فراخوان داده شده 51 نفر ثبت نام کردند ، تعدادی همچون ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان در میانه راه انصراف دادند و نهایتا 19 نفر به مرحله ارائه برنامه در صحن علنی رفتند .

در همین اثنا هیئت رئیسه شورای شورای گرگان چند میلیون تومان تنخواه از شهرداری گرفت تا به تهران بروند و با گزینه های مورد نظر مصاحبه و دیدار داشته باشند که نهایتا دو گزینه صادرثانی و تابش فر در لیست 19 نفره از تهران دیده شدند .

علیرغم اینکه برخی اعضای هیات رئیسه شورا دم از مصاحبه در پایتخت و زحمت در این راه سخن می گویند اما این دو نفر ( تابش فر و صادرثانی) حتی حاضر نشدند در مهلت مقرر تعیین شده به گرگان بیایند و در صحن علنی به ارائه برنامه بپردازند .

نحوه انتخاب افراد از بین 19 نفر برای ارائه برنامه هم برای برخی از اعضای شورا جای سوال بود که چرا گزینه های اصلی مد نظر هیات رئیسه را به روز های آخر انداختند و گزینه های دم دستی را در روزهای ابتدایی به شورا فرا خواندند .

گفته می شود هر کدام از اعضای شورا به طرف فرد مورد نظر خود تمایل دارند فی المثل گفته می شود آقاملایی به ثابت قدم شهردار سابق رشت ، حسین ربیعی به ناصر حاج محمدی ، عبداللهی به مدیح و برخی دیگر نیز به افرادی چون دادبود و حاج محمد علی گرایش دارند .

از 19 نفر منتخب مرحله دوم شورا 5 نفر به صحن شورا نیامدند و ارائه برنامه نکردند و بنابر این از لیست انتخاب شوندگان خط خوردند : منصور باقر صادرثانی ، تابش فر ، ابراهیم کریمی ، خلیل الله کاظمی و خانی 5 نفر مذکور می باشند .

پیش بینی ها از این حکایت دارد که بعد از بررسی های انجام شده بنظر می رسد 5 نفر از این 19 نفر به فینال راه یافتند تا شهردار گرگان از بین این افراد انتخاب شود ؛ "ناصر حاج محمدی ، عبدالرضا دادبود ، علیرضا حاج محمد علی ، ثابت قدم شهردار سابق رشت و عباسعلی مدیح" این 5 نفر می باشند .

نکته دیگری که حائز اهمیت است اقلیت 4 نفره شورا معتقد بودند که در این مرحله که 19 نفر به ارائه برنامه می پردازند رسانه ها حضور نداشته باشند تا سوالات و شبهات موجود دقیقا از افراد مورد نظر پرسیده شود و در مرحله بعدی که تعداد به چند نفر می رسد رسانه ها حضور داشته باشند که بنظر عقلانی هم هست اما هیات رئیسه با این کار مخالفت کرد .

نحوه انعکاس ارائه برنامه گزینه های تصدی شهرداری گرگان هم جای انتقادات و سوالات زیادی از جمله میزان بازدید کنندگان از پخش زنده این برنامه از طریق اینستاگرام بود و همچنین خوردن سیب و موز توسط یکی از اعضای شورا هم به طنزی در شبکه های اجتماعی تبدیل شده بود تا جاییکه در یکی از جلسات عضو نامبرده سیب و موز خود را در داخل اتاق برد و تناول نمود .

در میان گزینه های مطرح شده و حتی راه یافته به مراحل پایان افرادی وجود دارند که سابقه بازداشت و زندانی شدن به دلیل مشکلات سیاسی را دارند و یکی دیگر از این افراد که در شمال شرق کشور شهردار یکی از شهرها بود مشکلات مالی را دارد .

این روزها و شبها لابی های سنگینی با گزینه های اصلی در حال برگزاری است و گمانه زنی های زیادی در خصوص وعده ها و قولهایی که در این بین مطرح شده ، به گوش می رسد اما امیدواریم همه چیز به نفع مردم شهر گرگان تمام شود

/ گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار