ثبت نام از جوانان گلستانی برای نظافت مسیر اربعین :

مسئول طرح مردمی جا پای یار استان گلستان گفت : برای سومین سال متوالی علاقه مندان ، جوانان ، دانشجویان و نخبگان استان گلستان می توانند در طرح جای پای یار در نظافت مسیر اربعین به نیت چهار هزار شهید استان ثبت نام کنند.

برگزاری طرح جهادی جا پای یار به نیت چهار هزار شهید گلستان
به گزارش گلستان24؛به نقل از خبرگزاری علم و فناوری استان گلستان  ؛ سید حسین سیدین ظهر امروز یکشنبه اظهار کرد : طرح مردمی جای پای یار برای چهارمین بار در حال برگزاری است که استان گلستان برای بار سوم است که در این طرح جهادی شرکت می کند.

سیدین با اشاره به اینکه از کل مناطق کشور در این طرح شرکت می کنند و شهروندان گلستانی هم جزو آنها هستند، تصریح کرد : این طرح برای نظافت بین ستون های مسیر پیاده روی اربعین می باشد که با توجه به کثرت جمعیت عزادارن و زائران امام حسین (ع) خروجی این طرح بسیار ارزشمند و قابل قبول است.

وی تصریح کرد : این طرح جهادی به نیابت از چهار هزار شهید استان گلستان بوده و اگر کسانی که توان رفتن به این اردوی جهادی را ندارند می توانند با کمک های مالی خود به این گروه دِین خود را ادا کنند و کسانی را به نیابت از خود بفرستند.

مسئول طرح مردمی جا پای یار استان گلستان خاطرنشان کرد : تاریخ اعزام ٧ آبان  و تاریخ برگشت ١٩ آبان می باشد و علاقه مندان جهت ثبت نام تا ٢ آبان با مسئول ثبت نام در استان  اقای اصحابی به شماره 09193330408 تماس بگیرند .

سیدین هدف اصلی این طرح را نظافت و جمع آوری زباله های مسیر نجف تا کربلا به گونه ای که مسیر، شایستگی بیشتری برای قدوم مبارک آقا امام زمان (عج) را داشته باشد تا ان شاء الله بدین واسطه یکی از معضلات این مسیر برطرف شود .

وی همچنین به اهداف دیگر این طرح اشاره کرد و گفت :  انسجام نیروهای علاقمند و خادمین افتخاری، تزکیه نفس و تصفیه درون از طریق همت به نظافت مسیر کاروان اربعین حسینی و جذب کمک های مردمی در موضوع یاد شده جزو اهداف ما می باشد .

سیدین آمادگی گروهی داوطلبین و خادمین برای انجام پروژه هایی از این حیث در فضاهایی دیگر، بخصوص ان شاء الله پس از ظهور آقا امام زمان (عج) در رکاب آن حضرت و یاس و ناامیدی دشمنان اسلام و اهل بیت (ع) به موجب انسجام نیروهای داوطلب در رفع یکی از معضلات بزرگترین تجمع معنوی جهان را از اهداف این طرح فرهنگی بر شمرد .

وی ادامه داد : توجه به اینکه بسیاری از فعالیت های مرتبط با اربعین در نوع خود از رخدادهای بی سابقه جهان به شمار می آید، حرکت مردمی نظافت و جمع آوری زباله های مسیر نیز از منظر یک کار جمعی در پاکیزگی محیط زیست اهمیت می یابد و می تواند مورد استقبال دوست داران محیط زیست در سطح جهان قرار گیرد. این موضوع می تواند زمینه آشنایی سایر فرهنگ های دنیا با فرهنگ تشیع را فراهم آورد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار