رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اعلام کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اعزام گروه پزشکی این دانشگاه به کربلای معلی گفت: گروه اعزامی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان امسال به بیش از ۴ هزار نفر خدمات می‌دهند.

خدمات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در ایام اربعین

به گزارش گلستان24؛عبدالرضا فاضلی صبح امروز در جلسه ستاد اربعین استان گلستان اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی گلستان در ایام اربعین به مردم و زائران خدمات درمانی می‌دهند که پیش‌بینی می‌شود به بیش از 4 هزار نفر در موکب علی بن موسی الرضا(ع) خدمات بدهند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی این نهاد برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی به زائران پیاده‌روی اربعین تاکید کرد: گروه پزشکی استان گلستان در قالب 2 تیم پزشکی که خانم و آقا هستند و 2 پرستار خانم و آقا هم این گروه را همراهی می‌کنند در کنار آن یک گروه 8 نفره خدمات‌رسانی می‌کنند.

فاضل افزود: در این موکب‌ها به بیش از 35 میلیون تومان دارو نیاز است که تامین شده و همه لوازم برای درمان‌های سرپایی در این موکب‌ها فراهم شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار داشت: همه خدمات در این موکب‌ها رایگان است و سال گذشته این دانشگاه به بیش از 4 هزار نفر خدمات سرپایی داده و پیش‌بینی می شود امسال هم به 4 هزار نفر خدمات‌رسانی شود.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان برای خدمات بهتر به زائران همه امکانات را فراهم کرده و در مدت ایام اربعین حسینی از هیچ خدمتی به مردم دریغ نمی‌کنند.

فاضل از لزوم مشارکت اقشار مختلف در راستای ارائه خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی یاد کرد و گفت: در سال‌های اخیر با گسترده شدن حرکت اربعین  حسینی، میلیون‌ها زائر در کشور عراق حضور می‌یابند که این جمعیت هر ساله در حال افزایش است هر چند ائمه اطهار(ع) به این زائران نگاه ویژه داشته و از آنها مراقبت می‌کنند اما زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های کشور عراق نمی‌تواند پاسخگوی ارائه خدمات به این جمعیت باشد به همین علت کشورهای دیگر نیز باید با رعایت برخی از مباحث در میزبانی دولت عراق سهیم شوند.

/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار