سامانه ملی صنعت طیور برای ثبت اطلاعات مرغداران

ثبت اطلاعات مرغداران گلستانی در سامانه ملی صنعت طیور نقش بسزایی در عملکرد صحیح این صنعت در کشور دارد.

ضرورت ثبت اطلاعات مرغداران گلستانی در سامانه صنعت طیور
به گزارش گلستان 24 ؛ هلاکو مدیر طیور جهادکشاورزی گلستان گفت: ثبت اطلاعات مرغداران گلستانی در سامانه ملی صنعت طیور برای مدیریت تولید و عرضه گوشت مرغ در کشور حائز اهمیت است.

هلاکو ادامه داد: طبق آخرین آمار تعداد کل واحد‌های مرغ گوشتی در استان ۹۴۳ مورد و تعداد واحد‌های ثبت شده در سامانه حدود ۳۱۵ واحد است که از زمان ثبت اطلاعات حدود ۳۳ درصد پیشرفت کار داشتیم.

وی افزود: تعداد کل ظرفیت استان ۲۶ میلیون و ۹۰۰ قطعه در سال است که از این مقدار حدود ۱۳ میلیون قطعه در سامانه ثبت شده که میزان پیشرفت آن از زمان آغاز ثبت حدود ۴۵.۵ درصد می‌باشد.

مدیر طیور جهادکشاورزی گلستان همچنین گفت: از اهداف مهم این سامانه می‌توان به مدیریت تولید، تنظیم بازار گوشت مرغ و جوجه یکروزه، ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا به منظور کاهش نوسانات قیمت، رصد تولید در مراحل مختلف، ساماندهی واحد‌های غیر مجاز براساس ماده ۵ قانون نظام جامع دامپروری، کاهش سن و وزن کشتار، نظارت بر عملکرد شرکت‌های زنجیره تولید گوشت مرغ و در مجموع اصلاح فضای کسب و کار در صنعت طیور گوشتی کشور اشاره کرد.

هلاکو در پایان افزود: مرغداران عزیز می‌توانند اطلاعات خود را در سامانه ملی صنعت طیور، سما سط، به نشانی www.samasat.ir ثبت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار