مدیرکل ورزش و جوانان گلستان :

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان گفت: افزایش 5 برابری مدال های جهانی ورزشکاران گلستانی در رشته های گوناگون در سه سال اخیر بیانگر رشد مطلوب و انگیزه فراوان ورزشکاران استان برای رسیدن به افتخارات بین المللی است.

افزایش 5 برابری افتخارات بین المللی ورزشکاران استان

به گزارش گلستان24؛بهمن طیبی روز سه شنبه در نشست جامعه ورزش و جوانان گلستان با استاندار در گرگان اظهار کرد: درسال 93 ورزشکاران گلستانی 6 مدال ازمسابقات جهانی کسب کردند که با حمایت، رفع موانع انجام تمرینات حرفه ای و فراهم کردن زیرساخت های ضروری و لازم این آمار در سال گذشته به 30 مدال رنگارنگ افزایش یافت.
وی بیان کرد: این رشد محسوس مدال آوری فقط منحصر به مسابقات جهانی نبود ورزشکاران گلستان در مسابقات ملی و آسیایی هم مدال هایی به مراتب بیشتر از سال های قبل به دست آوردند.
طیبی اضافه کرد: با وجود این افزایش مدال آوری، کمبودهای مالی و رغبت اندک حامیان برای تامین هزینه تیم های ورزشی استان در لیگ های برتر، موجب کاهش تعداد تیم ها از 77 تیم در سال 93 به 65 تیم در سال جاری شد. 
مدیرکل ورزش و جوانان گلستان ادامه داد: کمک گرفتن از توان خیرین ورزشی، یکی از راه های رفع موانع و کمبودهای زیرساختی ورزش استان است که با تشکیل مجمع خیرین گام بزرگی برای این کار برداشته شد و سال گذشته 6 طرح کوچک و بزرگ ورزشی با جذب کمک های خیراندیشان در استان به بهره برداری رسید.
به گفته وی؛ همچنین 20 طرح ورزشی دیگر هم با اعتبارات استانی و ملی افتتاح شد.
وی گفت: در راستای تقویت زیرساخت های ورزشی، گلستان 123 طرح نیمه تمام دارد که تکمیل و بهره برداری از آنها به نگاه ویژه مسئوولان استانی و کشوری احتیاج دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان گلستان بر زمینه سازی ورود حامیان مالی برای تامین هزینه تیم های لیگ برتری به خصوص در رشته های پرطرفدار و توپی تاکید کرد و گفت: برخی از این ورزش ها مانند فوتبال، والیبال و بسکتبال به هزینه های بسیار احتیاج دارد اما متاسفانه در گلستان علاقمندی زیادی برای ورود صنایع به عنوان حامیان مالی وجود ندارد. 
وی ادامه داد: حل مشکل ورود حامیان مالی با ایجاد انگیزه در صاحبان آنها، به شکوفا شدن بیشتر توان ورزشکاران مستعد و با انگیزه منجر شده و افتخارات بیشتر نصیب ورزش گلستان خواهد کرد.

/ ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار