همایش 'گردشگری، اکوتوریسم آبی و تلاش برای حفاظت' بامداد چهارشنبه با حضور افزون بر 50فعال گردشگری بندرترکمن در این شهرستان ساحلی و گردشگر پذیر برگزارو در قالب آن پایش زیستگاه های پیرامون جزیره زیبای آشوراده انجام شد.

 همایش گردشگری و اکوتوریسم آبی در بندرترکمن برگزار شد

به گزارش گلستان24؛رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندرترکمن به خبرنگار ایرنا گفت: با هدف تبیین اهمیت مقوله محیط زیست در گردشگری آشوراده ،ظرفیت و پتانسیل های زیست محیطی این جزیره از نخستین ساعات بامداد امروز با گشت و پایش زیستگاه های پیرامون تنها جزیره ایرانی خزر با استفاده از قایق های موتوری در قالب این همایش انجام شد.
محمد نصیری خلیلی اظهار کرد: حاضران در این پایش با ادواتی همچون تلسکوپ و دوربین های مخصوص به پرنده نگری پرداختند و رمضانعلی قائمی از اساتید رشته پرنده نگری در ایران در خصوص جایگاه حیات وحش و اهمیت جزیره آشوراده به عنوان یکی زیستگاه های گونه های مختلف مطالبی بیان کرد.
فعالان، مبلغان و راهنمایان تورهای گردشگری در حوزه های فرهنگی و طبیعت گردی شرکت کننده در این برنامه همچنین به دیدن جزیره آشوراده و پهنه آبی خزر پرداختند.
وی اضافه کرد: در این برنامه آخرین دستاوردهای حوزه گردشگری ارائه و با هم افزایی افکار و راهکارها، در خصوص این موارد بحث و تبادل نظر شد تا در راستای توسعه صنعت گردشگری و تبیین جایگاه آن در حوزه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اقدامات اجرایی مناسب پیاده سازی شود. 
به گفته وی؛ در پایان این همایش مانور و گشت دریایی به همراه پاکسازی سواحل و تفرجگاه های آشوراده انجام شد.
بندرترکمن بابیش از 70 هزار نفر جمعیت واقع در غرب استان گلستان بوده و آشوراده تنها جزیره ایرانی خزر در حوزه این شهرستان واقع است و از مناطق مهم گردشگری کشور و استان محسوب می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار