رییس محیط زیست شهرستانهای گمیشان و بندرترکمن از دستگیری 6 گروه صیادان متخلف پرندگان شکاری در غرب گلستان طی مهرماه خبر داد و گفت: 5 دستگاه موتورسیکلت پرشتاب و غیرمجاز، 13 پرنده طعمه و ادوات زنده گیری پرندگان از این گروه ها کشف و ضبط شد.

کشف 5 دستگاه موتورسیکلت پرشتاب و غیرمجاز از متخلفان زنده گیری پرندگان شکاری

به گزارش گلستان24؛علی بیانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 11 نفر در این پیوند دستگیر شدند که بیشتر بازگیران سابقه دار این منطقه بوده که حین رهگیری پرندگان شکاری و قبل از انجام هر گونه صید؛ شناسایی و توسط محیطبانان دستگیر و با تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند. 
وی اضافه کرد: محیطبانان بندرترکمن با حضور در دالان های تردد متخلفان، این افراد را دستگیر کردند 
بیانی گفت: به منظور حفظ و حراست بیشتر از این گونه های باارزش اقدامات حفاظتی خاصی در مدت زمان حضور پرندگان در زیستگاه های منطقه صورت می گیرد که از جمله برگزاری گشت های کنترلی و حفاظتی، تجهیز محیطبانی ها و پاسگاه های محیط زیست به ادوات و وسایل نوین موتوری از قبیل موتورسیکلت های پرقدرت و نو است.
وی ادامه داد: در سال جاری همکاری مطلوب بین دستگاه های همسو مانند مرزبانی، نیروی انتظامی و مجموعه سپاه و بسیج شهرستان در ایجاد محیط ناامن برای فعالیت این متخلفان برنامه ریزی و اجرا شده که به حفظ حیات گونه های ارزشمند و کمیاب کمک کرده است.
حوزه استحفاظی محیط زیست شهرستان های ترکمن و گمیشان به دلیل برخورداری از زیستگاه های منحصر بفرد دشتی و تالابی در کریدور مهاجرت پرندگان شکاری واقع است و همه ساله از اوایل شهریور تا آذر ماه میزبان این پرندگان با ارزش و حمایت شده، است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار