رئیس دانشگاه فنی وحرفه‌ای کشور در گرگان:

رئیس دانشگاه فنی وحرفه‌ای کشور گفت: به زودی مجمع خیران دانشگاه فنی وحرفه‌ای کشور تشکیل می‌شود.

تشکیل مجمع خیران دانشگاه فنی وحرفه‌ای کشور

به گزارش گلستان24؛ ناصر شمس ظهر امروز در نشست با خیران گلستانی در دانشکده مائده گرگان اظهار داشت: خیران تاکنون کمک خوبی به ما کرده‌اند و به زودی مجمع خیران دانشگاه  فنی‌وحرفه‌ای کشور راه‌اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی مجمع خیران در دانشگاه فنی وحرفه‌ای به دنبال توسعه این دانشگاه در کشور و در استان‌‎های مختلف هستیم و در حال حاضر 173 دانشکده و مرکز با 29 رشته گروه با بیش از 220 هزار دانشجو در این دانشگاه فعالیت می‌کنند.

شمس افزود: برای ایجاد اشتغال و توسعه اشتغال در کشور، در استان‌ها شعبه ها و مراکز را فعال می‌کنیم و استان گلستان هم در این زمینه ظرفیت خوبی برای توسعه دارد.

وی خاطر نشان کرد: از این ظرفیت‌های گلستان در بخش‌های مختلف برای توانمندی و توسعه دانشکده‌های فنی وحرفه‌ای استفاده خواهیم کرد.

شمس درباره تصویب رشته‌های بومی در دانشگاه فنی وحرفه‌ای هم  تصریح کرد: در حال حاضر این رشته‌ها در اختیار وزارت علوم است اما به دانشکده‌ها در استان‌ها دستور داده شده متناسب با نیاز خود رشته‌هایی را طراحی و مصوب کنند و پس از بررسی به وزارت علوم برای تصویب نهایی ارسال شود.

رئیس دانشگاه فنی وحرفه‌ای کشور تاکید کرد: در استان گلستان 5 مرکز فنی وحرفه‌ای داریم که در آن رشته‌های متناسب با نیاز خود طراحی کرده‌اند مانند آبزیان، گل وگیاه، معماری و گردشگری که متناسب با نیاز استان و منطقه است و آنها برای تصویب به وزارت علوم ارسال می‌شوند تا رشته‌های بومی در استان تدریس شود تا به اشتغال نزدیک‌تر باشیم.

شمس تصریح کرد: خیران زیادی در این بخش با ما همکاری می‌کنند و با بیش از 30 خیر صحبت کرده‌ایم و به زودی مجمع خیران استان گلستان راه‌اندازی خواهد شد تا کارگاه‌های تولیدی ما به کمک این خیران تشکیل شود.

وی درباره مجمع خیران در دیگر استان‌های کشور هم خاطر نشان کرد: تاکنون در چند استان این مجمع تشکیل شده و به زدوی در کشور این مجمع شکل خواهد گرفت.

/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار