فردا صورت می گیرد؛

مرحله استانی دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامّتان گلستان، فردا (۴ آبان) در کانون انتظار نور مسجد جامع اوزینه گرگان برگزار می شود.

برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان در گرگان

به گزارش گلستان24؛مهدی بیکی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: مرحله استانی دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامّتان گلستان، صبح و بعدازظهر فردا (۴ آبان) در کانون انتظار نور مسجد جامع اوزینه گرگان برگزار می شود.

 

وی افزود: در این جشنواره 313 نفر در رشته اذان، ترتیل، حفظ کل، حفظ 20 جزء، صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز (سنین 8 تا 15 سال)، رشته قرائت و مفاهیم قرآن و نهج البلاغه به رقابت می پردازند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان با اشاره به اهداف این جشنواره، تصریح کرد: شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پر نشاط‌تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

 

وی، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، ایجاد بستر مناسب برای حضور نوجوانان و جوانان قرآن مدار جهت حضور در مسابقات فنّی و تخصصی اوقاف و حضور در مسابقات بین المللی قرآن و استفاده از ظرفیت دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی جهت همراهی و تقویت بخش رقابتی فعالیتهای قرآنی در کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور را از دیگر اهداف جشنواره مدهامتان برشمرد.

 

بیکی اظهارداشت: برگزیدگان بخش های مختلف این جشنواره نیز به مرحله کشوری جشنواره در استان خراسان رضوی راه می یابند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار