جوابیه معاون سابق دانشگاه آزاد گرگان؛

خسرو مزرعی، معاون سابق دانشگاه آزاد گرگان، به خبری مبنی بر برکناری خودش واکنش نشان داد.

واکنش خسرو مزرعی به خبری مبنی بر برکناری خودش

به گزارش گلستان24؛ به نقل از پاسرو؛ خسرو مزرعی معاون سابق دانشگاه آزاد گرگان نسبت به خبر « معاون اصلاح طلب دانشگاه آزاد گرگان برکنار شد» واکنش نشان داد؛ جوابیه وی به شرح زیر است:

مدیر محترم سایت پاسرو

با سلام و احترام

بدنبال درج و انعکاس مطلبی با عنوان: شتاب تغییرات در دانشگاه های آزاد استان/ معاون اصلاح طلب دانشگاه آزاد گرگان برکنار شد در تاریخ 30/ مهر 1396 نوشته خانم البرزی و اطلاع از آن بواسطه یکی از دوستان، به جهت تبیین حقیقت و واقعیت موضوع موردنظر و تنویرافکار عمومی تقاضا دارد متن زیر را در سایت فوق الذکر در معرض دید مخاطبان قرار دهید:

این جانب دکتر خسرو مزرعی، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، دارای مدرک لیسانس، فوق لیسانس و دکترای تخصصی علوم سیاسی از دانشگاه دولتی تهران و آزاد اسلامی می باشم. قبل از ورود به دانشگاه، در طول سال های 1373-1361 در حوزه علمیه گرگان، مشهد و قم به تحصیل علوم اسلامی و شرکت در دوره دکترا اشتغال داشته و از محضر اساتید برجسته و مراجع بزرگوار تقلید بهره برده ام.

سال های 1359 و1360 در اوج درگیری های نیروهای اسلامی و انقلابی با گروهک های انحرافی و التقاطی، در دبیرستان فعالیت دینی و مذهبی داشتم. در 15 سالگی و در سال 1360 به عنوان بسیجی به کردستان اعزام شدم و تا پایان جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، بیش از دو سال حضور فعال و در عملیات های بدر، کربلای 5، تک عراقی ها در منطقه شلمچه و بیت المقدس 7 شرکت داشته و به افتخار جانبازی نایل آمده ام. 

از ابتدای انقلاب مقلد امام خمینی رضوان الله تعالی علیه بوده و بعد از ایشان مقلد مقام معظم رهبری می باشم.

با وجود تحصیلات تخصصی در حوزه علوم اسلامی و سیاسی، عمدتاً به فعالیت های علمی و تحقیق و تالیف و تدریس اشتغال داشته و در هیچ حزب و گروه و باند و جناح سیاسی عضویت و فعالیت ندارم اگرچه هر شخصی نگرش سیاسی خود را دارد و اختلاف سلیقه سیاسی به معنای  اختلاف در اصول مشترک و اهداف جمهوری اسلامی نمی باشد. بنابراین رویه اصول گرایانه و اصلاح طلبانه، در ذات انقلابی گری و ارزش محوری نیروهای انقلاب امری اجتناب ناپذیر است و مخالفت با برداشت های نادرست و انحرافی از این مفاهیم، وظیفه همه وفاداران به اسلام عزیز و آرمان های امام و شهدا بشمار می رود.

عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی(سال 1361)، مسوولیت عقیدتی سیاسی در سپاه(1369-1368)، معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان(1380-1376)، موسس و مدیر حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان(1385-1380)، رییس اداره امور فرهنگی و روحانیون اهل سنت دفتر ولی فقیه در استان های شمالی کشور(1391-1390)، مسوولیت عقیدتی سیاسی شورای پایگاه بسیج محل سکونت، عضو فعال بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان، و... بخش هایی از سوابق مسوولیت های این جانب بعد از پیروزی انقلاب اسلامی می باشد.

در طول بیش از 2 سال تصدی معاونت دانشجویی و فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان و مسوولیت شورای تخصصی دانشجویی و فرهنگی استان، اقدام در چارچوب قوانین و مقررات ابلاغی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و فعال سازی و حمایت از        تشکل های دانشجویی بویژه بسیج دانشجویی در زمینه برنامه فرهنگی و ارزشی مانند اردوهای جهادی، طرح آموزش بصیرتی ولایت، اردوی راهیان نور، هفته دفاع مقدس و هفته بسیج و ... در کارنامه عملکردی مشاهده می شود و حمایت ها و پشتیبانی از برنامه های بسیج بالغ بر 200 میلیون تومان بوده است.

در زمینه برنامه های قرآنی و ارزشی، مواردی مانند جشنواره ها، همایش ها، پایان نامه ها، مسابقات، کارگاه ها و نشست ها و کانون  قرآنی در طول سال، گوشه ای از اقدامات صورت گرفته در این مدت می باشد.  کارهای ارزشی که ماندگار و فاخر و تاثیرگذار بر نسل جدید و دیگر مخاطبان قلمداد می شود.

موضوع برکناری بنحوی که در سایت خود به آن پرداخته اید خلاف واقع بوده است. جهت تمدید سالانه حکم معاونت، و براساس ضوابط سازمان مرکزی، 3 نفر نامزدهای پیشنهادی رییس دانشگاه گرگان معرفی و پس از انجام امور اداری، یک نفر منصوب می شود. در لیست معرفی شدگان این جانب به عنوان نامزد اصلی رییس دانشگاه مطرح بودم اگرچه تصمیم نهایی با سازمان مرکزی می باشد که خوشبختانه بار سنگین این مسوولیت از دوش بنده برداشته شده و بر دوش یکی دیگر از عزیزان نهاده شده است که برای ایشان نیز آرزوی موفقیت دارم.

تغییرات در بدنه مدیریت، موضوعی طبیعی و رایج می باشد نه فتح الفتوح و درگیری افراد با یکدیگر. مهم این است که انسان وظایف محوله را به درستی و با جلب رضایت خداوند متعال که حاکم و ناظر و قاضی اصلی اوست انجام دهد و در نزد وجدان خود احساس آرامش نماید که خدای مهربان را بر این موهبت شاکرم.

اصولاً در بررسی عملکردها، وزن کشی موافقان و مخالفان امری ناپسند و دور از شأن علمی و دانشگاهی و ارزش ها و روحیه         انقلابی گری همه ما می باشد و به نتیجه ای نمی انجامد چرا که هریک از طرف های گفت و گو، موافقان و مخالفان خود را دارند و هرگز نمی توان همه را راضی نگه داشت که اگر چنین باشد با منش اسلامی و انقلابی و ارزشی ما سازگاری نخواهد داشت.

از خداوند قادر و سبحان برای خود و تمام عزیزان دانشگاهی و شما در عرصه رسانه، آرزوی عمل به وظایف دینی، لحاظ رضایت الهی و موفقیت روزافزون دارم.

با تشکر و امتنان

ارادتمند

دکتر خسرو مزرعی

 

ارسال نظر

آخرین اخبار