مدیرکل کمیته امداد گلستان :

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت: امسال 175 مددجوی بیکار آزادشهری با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی مشغول به کار می‌شوند.

تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان بیکار آزادشهری

به گزارش گلستان24؛ امان‌الله حسین‌پور ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان آزادشهر با حضور فرماندار و روسای بانک‌های عامل این شهرستان برای بررسی آخرین وضعیت جذب اعتبارات اشتغال‌زایی این نهاد اظهار کرد: 175 مددجوی آزادشهری با دریافت تسهیلات اشتغال در سال جاری علاوه بر بیشترین اشتغال در زمینهٔ دامداری در بخش‌های کشاورزی، شیلات، صنایع‌دستی، فعالیت‌های صنعتی و معدنی و خدمات مشغول به کار می‌شوند.
وی با بیان اینکه توانمندسازی نیازمندان و محرومان از مهم‌ترین اهداف این نهاد است، تصریح کرد: تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد شهرستان آزادشهر با تخصیص اعتبار 4 میلیارد تومان در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود 2.5 برابر افزایش یافت.
حسین‌پور با اشاره به جذب 27 درصدی تسهیلات اشتغالزایی تخصیصی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان در شش ماه نخست سال جاری گفت: بانک‌های عامل تاکنون با پرداخت به‌طور میانگین 20 میلیون تومان وام اشتغال به متقاضیان نیازمند توانسته برای 54 خانوار تحت حمایت این نهاد شغل ایجاد کنند.
مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با بیان لزوم توجه جدی به اشتغال بانوان گفت: ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار می‌توان آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد به همین منظور این نهاد امسال تاکنون برای ساماندهی اقتصادی این قشر نیازمند، توانسته زمینه‌ی اشتغال 24 زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد این استان را فراهم کند.
به گفته‌ی وی، سال گذشته با تعامل مثبت بانک‌های عامل این شهرستان مبلغ 2 میلیارد و 136 میلیون تومان، معادل 122 درصد اعتبارات ابلاغی اشتغال جذب شد.
وی برای ارتقا تعاملات و پیگیری تفاهم‌نامه فی‌مابین، خواستار استمرار همکاری بیش‌ازپیش بانک‌های ملی، ملت، رفاه، مسکن، صادرات، توسعه تعاون، تجارت و کشاورزی برای خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان و جذب حداکثری سهمیه اعتبارات شهرستانی کارگروه اقتصادی و اشتغال شد.
مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با اشاره به اینکه فراهم کردن زمینه اشتغالزایی نیازمندان از گسترش فقر در جامعه جلوگیری می‌کند، افزود: کمیته امداد با رویکرد توانمندسازی خانوارهای محروم با ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه و منابع بانکی با اولویت مناطق محروم در نظر دارد، هرساله با توانمندسازی مددجویان 10 درصد از آن‌ها را از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج کند تا افراد جدید وارد چرخه حمایتی شوند.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار