محیط زیست استان گلستان از مهار دو مورد آتش سوزی در حاشیه و داخل پارک ملی گلستان با حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت محیط زیست و مردم محلی خبر داد.

مهار 2مورد آتش سوزی حاشیه و داخل پارک ملی گلستان

به گزارش گلستان24؛این اداره کل ظهر جمعه اعلام کرد که آتش سوزی اول در حاشیه منطقه حفاظت شده زاو بود که عصر پنجشنبه با حضور مردم محلی و نیروهای یگان حفاظت محیط زیست مهار شد. 
براساس این گزارش در آتش سوزی دوم که در یکی از تفرجگاه های داخل پارک ملی گلستان رخ داد 1400 متر مربع از تفرجگاه طعمه حریق شد که با حضور نیروهای یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی گلستان مهار و اطفا کامل شده است.
محیط زیست گلستان عامل هر دو آتش سوزی را انسانی و به دلیل آتش بجامانده از مسافران عبوری اعلام کرد و از مسافران خواست که به هنگام خروج از تفرجگاه ها در صورت روشن کردن آتش از مهار و خاموشی کامل آن اطمینان حاصل کنند.
پارک ملی گلستان منطقه ای حفاظت شده در شرق استان گلستان و قدیمی ترین پارک ملی ثبت شده در کشور و پناهگاهی کم نظیر برای حیات وحش است که1350گونه گیاهی و 302 گونه جانوری، از جمله نیمی از گونه های پستانداران ایران را در حدود 900 کیلومتر مربع مساحت خود جای داده و به همین دلیل به عنوان ذخیره گاه زیست کره در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار