رئیس اداره منابع طبیعی گرگان:

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گرگان از مهار آتش‎سوزی در 800 متر اراضی جنگلی هزارپیچ این شهرستان خبر داد و گفت: آتش‎سوزی در قسمت‎هایی بوده که گیاهان علفی وجود داشت و فقط یک درخت سوزنی برگ طعمه حریق شد.

آتش‎سوزی در جنگل هزارپیچ گرگان مهار شد/ آتش دامان گیاهان علفی را گرفت/ یک درخت سوزنی‎برگ طعمه حریق شد

به گزارش گلستان 24،محمد امیرخانی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: بلافاصله پس از وقوع آتش‎سوزی در منطقه هزارپیچ گرگان فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی به همراه نیروهای اطفای حریق در محل حضور پیدا کردند و با همکاری مردم آتش‎سوزی در کوتاهترین زمان مهار شد.

وی در خصوص اینکه حضور مسئولان متولی در هنگام وقوع آتش‎سوزی بر اساس گزارش‎های مردمی وجود نداشته تصریح کرد: فرمانه یگان حفاظت منابع طبیعی به عنوان بالاترین مقام مسئول در این زمینه در محل وقوع آتش‎سوزی حضور پیدا کرد، وقتی موار خاصی اتفاق می‎افتد اداره منابع طبیعی شهرستان و استان نیز حضور پیدا می‎کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گرگان افزود: آتش‎سوزی در بخش گیاهان پهن‎برگ و علفی منطقه هزارپیچ گرگان به وقوع پیوست و به دلیل اینکه عرصه آتش‎سوزی 800 متر گزارش شده عملیات اطفای حریف توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی انجام شد و در این اتفاق یک درخت سوزنی برگ آتش گرفت.

امیرخانی گفت: با توجه به اینکه در منطقه هزارپیچ نواره باریکه آتش‎بر داریم درختان این منطقه با بروز حریق مصون ماندند و خوشبختانه این اتفاق خسارت چندانی در پی نداشت.

وی بروز آتش‎سوزی را عامل انسانی عنوان کرد و افزود: بالاتر از منطقه چهارشنبه‎بازار گرگان افرادی که گردهم می‎آیند و اعتیاد دارند عامل این اتفاقات می‎شوند.

امیرخانی بیان کرد: ساعت 11 و 30 دقیقه که آتش‎سوزی به یگان حفاظت منابع طبیعی گرگان گزارش شد حدود 45 دقیقه آتش مهار شد و ساعت 12 و 45 دقیقه نیروهای حفاظت منابع طبیعی محل را ترک کردند.


 

ارسال نظر

آخرین اخبار