با رقابت 54 راس اسب در شش دور 1000 و 1200 متری نتایج هفته سوم رقابت های کورس سوارکاری آق قلا در شمال استان گلستان شامگاه جمعه مشخص شد.

بازدید استاندار گلستان از مجموعه سوارکاری آق قلا

به گزارش گلستان24؛ این هفته از رقابت ها با کناره گیری 8 راس اسب تاتلیس ، شاه سوین ، چه گورا ،گیورگی ، بنیتا ، کیک قانقرمه ، گل آی جهان ، آلتن کارا از دورهای شش گانه برگزار شد.
این رقابت ها را خیل مشتاقان به ورزش سوارکاری، سید مناف هاشمی استاندار، معاونین وی، مدیر کل تربیت بدنی، فرماندار آق قلا و جمعی از مسئولان شهرستان تماشا کردند و در پایان 628 میلیون ریال جایزه نقدی به چابکسواران، مالکان و مربیان اسب های برتر اهدا گردید.
در دور اول 8 راس اسب‌ ترکمن سه تا چهار ساله 24 تا 32 امتیازی دو خون برای مسافت هزار و دویست متر وارد دپار شدند که محمد خوجملی با اسب شه راد قهرمان شد و ابراهیم قره داشلی با اسب امیرپاشا و بنیامین جرجانی با اسب الیف ناز به ترتیب دوم و سوم شدند.
رقابت دور دوم میان 9 راس اسب‌ سه تا چهار ساله 8 تا 14 امتیازی نژاد ترکمن به مسافت هزار متر بود که رامین قهرمانی با اسب گلشاد گز عنوان اول را به دست آورد و نورمحمد بهادر با اسب عجب شیر و جواد آچاک با اسب یل فام به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.
در دور سوم 8 راس اسب ‌دوخون دو ساله و 2 تا 4 امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که کمال دلیجه عطا با اسب جانام قهرمان شد و پیمان قلر عطا با اسب وروجک گمیشان و عید محمد غراوی با اسب بارون به مقام دوم و سوم دست یافتند 
رقابت در دور چهارم میان 11 راس اسب‌ دوخون دو ساله مبتدی نبرده به مسافت هزار متر شکل گرفت که آرمین آق آتابای با اسب آز ملیسا قهرمان شد و کمال دلیجه عطا با اسب انجوی و بنیامین جرجانی با اسب اوبلا به عناوین دوم و سوم رسیدند 
در دور پنجم 10 راس اسب‌ دوخون سه ساله و 8 تا 14 امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که کمال دلیجه عطا با اسب نایس لیدی نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و رحیم آرمیده با اسب تابنده و رامین قهرمانی با اسب پاکی رو دوم و سوم شدند 
در دور ششم8 راس اسب‌ دوخون دو ساله و هشت تا 12 امتیازی به مسافت هزار و دویست متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که محمد خوجملی با اسب اوزان قهرمان شد و آرمین آق آتابای با اسب آل مرد دوم شد و عنوان سومی این دور به یاسر جرجانی با اسب ایل طاها رسید. 
آق قلا در شمال گلستان واقع بوده و همه ساله قبل از مسابقات پاییزه گنبد کاووس، میزبان رقابت های کورس سوارکاری استان است.

** بازدید استاندار گلستان از مجموعه سوارکاری آق قلا 
سید مناف هاشمی استاندار گلستان قبل از این رقابت ها به همراه جمعی از معاونین و مدیران کل استان از مجموعه سوارکاری آق قلا دیدن کرد 
به گزارش ایرنا هاشمی همچنین از نزدیک با چابکسواران (سوارکاران ) و فعالان ورزش سوارکاری دیدار و از دغدغه آنان در خصوص این رشته پرطرفدار مطلع شد.
استاندار همچنین خواستار مشارکت و بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه ورزش سوارکاری و بهسازی میادین سوارکاری در استان شد.
در این بازدید هاشمی با درخواست امانگلدی ضمیر فرماندار و مسئولین هیات سوارکاری آق قلا در خصوص تمدید مسابقات کورس پائیزه این شهرستان به مدت دو هفته دیگر موافقت نمود.
وی تاکید کرد که با تلاش بیشتر این مجموعه سوار کاری تجهیز و با ارائه خدمات مطلوب تر در شان مردم و علاقمندان به ورزش سوار کاری استان قرار گیرد 
آق قلا در 15 کیلومتری شمال گرگان عصر جمعه 5 آبان ماه میزبان هفته سوم مسابقات سوارکاری پاییزه استان گلستان بود.

/ ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار