مدیرعامل شهرک‌های صنعتی گلستان:

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان گفت: ۱۷۸ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان گلستان غیرفعال یا نیمه‌فعال است که تلاش داریم با حمایت از سرمایه‌گذاران برای فعال‌سازی این واحدها اقدام کنیم.

۱۷۸ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی گلستان غیرفعال یا نیمه‌فعال است

به گزارش گلستان24؛به نقل از روابط‌عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان، حجت‌الله خلیل‌زاده اظهار داشت: در حال حاضر از 688 واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده، 483 واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان در حال فعالیت است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان تصریح کرد: اشتغال این تعداد واحد صنعتی فعال  8630 نفر و سرمایه‌گذاری انجام شده 5493 میلیارد ریال است.

وی افزود: این بدین معنی است که در زمان حاضر حدود 70 درصد واحدهای به بهره‌برداری رسیده شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان گلستان در حال فعالیت هستند.

به گفته وی همچنین از تعداد 376 طرح صنعتی در حال ساخت‌و‌ساز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی 198 طرح به صورت فعال در حال تکمیل ساخت و ساز بوده که پیش‌بینی می‌شود در صورت به بهره‌برداری رسیدن 3412 نفر اشتغال با سرمایه‌گذاری 8820 میلیارد ریال ایجاد کند.

خلیل زاده ادامه داد:  178 طرح صنعتی نیز بصورت غیرفعال یا نیمه فعال بوده که درصدد هستیم تا با پایش مستمر و حمایت از سرمایه‌گذاری نسبت به فعال‌سازی آن اقدام  کنیم.

وی کمبود نقدینگی و مشکل تأمین سرمایه‌ در گردش واحدهای تولید، تعدد و تکثر قوانین و مشکلاتی نظیر مالیات، بیمه تأمین اجتماعی، کمبود نقدینگی و مشکل بازار فروش محصولات، بالا بودن نرخ سود بانکی و عدم حمایت بانک‌ها از سرمایه‌گذاری تولیدی و برگشت سرمایه با مدت زمان بالا در بازار را از عمده موانع و مشکلات واحدهای صنعتی بهره‌بردار نام برد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان اظهار کرد: همچنین فرسودگی ماشین‌آلات و پایین بودن تکنولوژی کارخانجات داخلی، کمبود دانش فنی و نداشتن اهلیت برخی از سرمایه‌گذاران جهت مدیریت واحدهای تولیدی و اختلاف شرکاء از دیگر موانع و مشکلات واحدهای صنعتی بهره‌بردار است.

مساحت کل شهرک‌ها و نواحی صنعتی به همراه منطقه ویژه اقتصادی صنعتی اترک 2041 هکتار بوده که از این میزان 836 هکتار به صورت صنعتی و قابل واگذاری زمین است و بالغ بر 481 هکتار از این اراضی به متقاضیان سرمایه‌گذاری واگذار شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار