مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای گلستان:

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای استان گلستان از اعزام زائران اربعین با 70 اتوبوس از این استان به مرز مهران خبر داد.

اعزام زائران اربعین با 70 اتوبوس از استان گلستان به مرز مهران

به گزارش گلستان24؛مهدی میقانی ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: به منظور جابجایی زائران اربعین حسینی 70 دستگاه اتوبوس از گلستان به مرز مهران اعزام شدند.

وی با اشاره به تدارک و استقرار ۱۱ موکب از استان در کربلای معلی تصریح کرد: این حرکت خودجوش و بسیار جالبی که در استقرار موکب‎ها انجام گرفت ستودنی است، ۴۷ دستگاه انواع کامیون این‌ها را تا مرز بردند در این راستا همکاری برادران اهل‎سنت نیز بسیار خوب بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای گلستان افزود: این کامیون‎ها برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی شاید حدود ۲۷ روز باید آنجا بمانند و به صورت رایگان خدمات ارائه کنند که این مهم یک حرکت ارزشمند است.

میقانی با بیان اینکه پنج دستگاه اتوبوس با همکاری خادمان به صورت رایگان برای حمل و نقل زائران پیش‎بینی شده است، گفت: بر اساس آمارهای ارائه شده ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر از استان برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت‎نام کردند، که 15 هزار و 500 پاسپورت برای صدور ویزا ارسال شد.

وی بیان کرد: سال گذشته ۷۸۸ اتوبوس از استان گلستان به مقصد مهران کار حمل و نقل زائران را انجام داد که این مهم به تعبیر بنده جزو عملیات‎های بزرگ حمل و نقلی محسوب می‎شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای گلستان با بیان اینکه راهداری زمستانه از ۱۵ آذر در استان اجرا می‎شود، گفت: رژه یگان‌های راهداری برای به نمایش گذاشتن آمادگی پرسنل راهداری انجام خواهد شد که باعث تقویت روحیه پرسنل است.

میقانی گفت: اجرای رژه یگان‎های راهداری امسال برای دومین سال انجام خواهد گرفت و ۲۴ اکیپ راهداری زمستان در این طرح برنامه‎ریزی شده است.

وی در خصوص تخصیص اعتبارات سیل مردادماه جاری در استان بیان کرد: در این راستا ۶۴۸ میلیون تومان به ما ابلاغ اعتبار کردند که پیگیر تخصیص آن هستیم تا ترمیم و مرمت آب‎روها و آب‎شستگی‎هایی که در محور محمدآباد و زرین‎گل اتفاق افتاد را انجام دهیم گرچه این رقم اعتباری برای رسیدن به حالت مطلوب کافی نیست.

به گفته میقانی؛ ۱۶۱ قرارداد از حوزه راه و شهرسازی به این اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای استان منتقل شد که غالباً در دست اجراست و کلی مطالبات در این زمینه وجود دارد.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار