فرمانده سپاه کردکوی:

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کردکوی با بیان اینکه امروز مرزهای مقاومت و جهاد با استکبار را به کیلومترها دورتر از مرزهای جغرافیایی کشورمان منتقل کردیم، گفت: رزمندگانی همچون شهید حججی‎ها آمریکای جنایتکار را در سوریه و عراق زمین‎گیر کردند.

امروز شهید حججی‎ها آمریکای جنایتکار را در سوریه و عراق زمین‎گیر کردند

به گزارش گلستان24؛علی‎اکبر عرفانی ظهر امروز در یادواره شهدای درون‎مدرسه‎ای که به‎مناسبت سالروز شهادت شهید حسین فهمیده در دبیرستان دخترانه 15 خرداد کردکوی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای راه حق، اظهار کرد: 31 شهریورماه سال 1359 و در زمانی که انقلاب اسلامی دوران طفولیت را سپری می‎کرد ارابه جنگی صدام به‎سوی کشورمان حمله کرد؛ در آن زمان تمام دنیا برای حذف انقلاب اسلامی از روی نقشه هم‎صدا شده بودند.

 وی پیروزی انقلاب اسلامی را شکستی منحصربه‎فرد برای آمریکای جنایتکار دانست و گفت: در دوران دفاع مقدس دنیا در سیطره دو قدرت شرق و غرب و در اختیار آمریکا و شوروی بود، از این رو در اوج قدرت سیاسی و نظامی که آمریکا قرار داشت انقلاب اسلامی برای آنها شکست منحصربه‎فرد بود.

 

 

*حمایت مستقیم 44 کشور از عراق در جنگ تحمیلی

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کردکوی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی 44 کشور به طور مستقیم از عراق حمایت می‎کردند، تصریح کرد: ملت ایران به برکت روحیه عاشورایی و هدایت ولایی توانست هشت سال مقاومت کند و به دنیا نشان دهد حمله نظامی برای پایان‎دادن به انقلاب اسلامی کارآمد نخواهد بود.

عرفانی با بیان اینکه دشمن با هدف حذف فیزیکی و تصرف سرزمین ایران جنگ تحمیلی هشت ساله را راه انداخته بود، بیان کرد: در 200 سال اخیر جنگ تحمیلی تنها جنگی بود که ما حتی یک وجب از خاک کشور را هم از دست ندادیم.

وی با بیان اینکه دشمن در جنگ نیمه‎سخت تصرف حکومت و در جنگ نرم تصرف مردم را  برنامه‎ریزی کرده است، تأکید کرد: پس از آنکه دشمن متوجه شد با راه‎اندازی جنگ سخت قادر نیست بر ملت ایران فائق بیاید زمین بازی را تغییر داد و جنگ‎نیمه سخت و نرم را راه‎اندازی کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کردکوی متذکر شد: دشمن در دستیابی به اهداف شوم خود بسیار صبور است، پس از رحلت امام راحل دشمن پس از برنامه‎ریزی 10 ساله، در 18 تیرماه سال 1378 در حوزه جنگ نیمه‎سخت حادثه کوی دانشگاه را رقم زد سپس 10 سال بعد فتنه 88 را راه انداخت.

 

 

عرفانی با بیان اینکه دشمن در فتنه 88 در بُعد سیاسی به میدان آمد، گفت: در فتنه 88 تمام گروه‎های معاند برای ساقط کردن انقلاب اسلامی در یک جبهه قرار گرفته بودند.

* نباید دستاوردهایی را که به‎خاطر آن خون داده‎ایم برای نان از دست بدهیم

وی تحریم و جنگ تمام‎عیار اقتصادی را ترفند جدید دشمن علیه ایران برشمرد و یادآور شد: ملت ایران 39 سال است که در دوران دفاع مقدس قراردارد و جنگ تحمیلی هشت ساله تنها بخشی از تاریخ 39 ساله دفاع مقدس ما بود؛ در این زمان 39 ساله هر 10 روز یک عملیات والفجر و یک کربلا را تجربه کرده‎اند، در واقع عرصه جهاد همچنان باقی است و تنها نام جنگ تغییر کرده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کردکوی، ایمان م را عامل همراهی ملت ایران از نظان مقدس جمهوری اسلامی دانست و مطرح کرد: در دوران دفاع مقدس هر جایی که در آموزش ضعف داشتیم ایمان رزمندگان ضعف‎ها و کاستی‎ها را جبران کرد.

 

 

عرفانی با بیان اینکه شهادت با همه قداستی که دارد برای ما یک وسیله است نه هدف، خاطرنشان کرد: هر فرایندی برای رسیدن به تکامل نیازمند طی کردن مسیری مشخص است که برهمین اساسی مقام معظم رهبری پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام اسلامی، برگزاری رفراندوم و تشکیل نظام اسلامی، تشکیل دولت اسلامی، تشکیل جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی را به‎عنوان پنج فرایند برای رسیدن به تکامل نام بردند.  

وی بیان کرد: هدف ما از انقلاب اسلامی تشکیل جامعه‎ای اسلامی بود که در آن مردم از لحاظ مادی و معنوی در اوج باشند و در خارج از کشور نیز عزت به مسلمانان بازگردد و اسلام در جهان حاکم شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کردکوی با بیان اینکه شهدا برای زمینه‎سازی ظهور امام زمان (عج) به شهادت رسیدند، تأکید کرد: دفاع شهدا برای حمایت از دین بود نه دفاع از خاک.

عرفانی با بیان اینکه امروز، در شرایط تحریم پسندیده نیست دستاوردهایی را که به‎خاطر آن خون داده‎ایم به خاطر نان از دست بدهیم، بیان کرد: استمرار انقلاب اسلامی به زنده‎نگه داشتن یاد و خاطره شهدا وابسته است، انقلاب اسلامی با شهادت آغاز شد، با شهادت به پیروزی رسید و با شهادت به دنیا صادر شد.

 

 

وی هدف دشمن در جنگ نرم را تضعیف ایمان و باورهای ما دانست و اظهار داشت: جنگ امروز جنگ اعتقای است، در واقع دشمن می‎خواهد با تغییر ارزش‎ها، باورها و اعتقادات به تغییر رفتار مردم برسد سپس ساختار نظام مقدس جمهوری اسلامی را تغییر دهد که در فتنه 88 نیز دشمن همین مسیر را طی کرد اما ناکام ماند.

*بار اصلی جنگ نرم بر عهده مادران است/ کابوس وحشتناک جنگ 8 ساله همچنان در ذهن دشمن متجسم است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کردکوی با بیان اینکه امروز بار اصلی جنگ نرم بر عهده مادران است، ابراز کرد: شهدا برای زنده و پررنگ شدن دین جان شیرین خود را فدا کردند که برای تداوم راه آنها مادران برای تربیت نسل آینده رسالت سنگینی بر عهده دارند.

عرفانی با بیان اینکه امروز در بُعد بیرونی مشکلی نداریم و سپاه اسلام قدرتمند و نورانی حرکت می‎کند، افزود: امروز مرزهای مقاومت و جهاد با استکبار را به کیلومترها دورتر از مرزهای جغرافیایی کشورمان منتقل کردیم و رزمندگانی همچون شهید حججی‎ها آمریکای جنایتکار که او را کدخدای جهان می‎خوانند را در سوریه و عراق زمین‎گیر کردند.

وی تأکید کرد: دشمن می‎خواهد به ما القا کند کدخدای دنیا آمریکای جنایتکار است اما ما می‎گوییم خداوند تنها کدخدای دنیا است و جز اجرای فرمان خداوند، زیر بار هیچ ذلتی نخواهیم رفت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کردکوی با بیان اینکه شهید حججی سر داد تا نشان دهد فرهنگ عاشورایی زنده است، بیان کرد: عاشورا در دفاع مقدس تکرار شد، از این رو می‎توان گفت دوران دفاع مقدس بخشی از هویت انقلاب اسلامی بوده و واقعه‎ای است که بخشی از فرهنگ نوین ملت ایران را براساس ارزش‎های دینی ساخت و ملت ایران را به ملتی تسخیرناپذیر، شکست‎ناپذیر، مقاوم، زنده، ایثارگر و متعلق به ارزش‎های دینی تبدیل کرد.

 

 

 

عرفانی با بیان اینکه جنگ تحمیلی ظرفیت‎های درونی و پنهان ملت ایران را آشکار کرد، تصریح کرد: بسیاری از آیات الهی در میدان جنگ تفسیر عملی شد که آیه پنجم سوره قصص مصداقی از آن است.

وی با بیان اینکه کابوس وحشتناک هشت ساله همچنان در ذهن دشمنان متجسم است، بیان کرد: وقتی دشمن از جنگ سخت ناامید شد باورها و اعتقادات ملت ایران که نقطه قوت آنها بود را نشانه گرفت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کردکوی تداوم راه شهدا را در افزایش تقوای درونی و مراقبت فردی و اجتماعی دانست و تأکید کرد: تمام بشریت مدیون شهدا هستند.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار