در جمع کارکنان کلاله و گالیکش عنوان شد

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: روسای دادگستری ها و دادستان ها بر اجرای قوانین و رعایت حقوق مردم در دستگاه‌ها نظارت و با متخلفان برخورد قانونی کنند.

تاکید رئیس کل دادگستری گلستان بر پررنگ‌تر شدن نقش مطالبه‌گری و نظارتی دستگاه قضایی

به گزارش گلستان24؛به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان در دیدارهای جداگانه خود در حوزه های قضایی گالیکش و کلاله بار دیگر با تاکید بر پررنگ‌تر شدن نقش مطالبه‌گری و نظارتی دستگاه قضایی گفت: دادستان‌ها به عنوان مدعی‌العموم هر جا حس کردند حقوق عمومی نقض یا نادیده گرفته می‌شود ورود می کنند و از مدیران سایر دستگاه‌ها بخواهد در انجام وظایفشان کوتاهی نکنند.
وی تصریح کرد: دست‌اندازی به جنگل‌ها و منابع طبیعی، حریم راه‌ها و مواردی از این دست نشان می‌دهد برخی دستگاه‌ها در اجرای وظیفه‌های قانونی خود کوتاهی می‌کنند که پذیرفتنی نیست.
هاشمیان به هجمه‌های اخیر به قوه قضاییه هم اشاره کرد و گفت: قوه قضاییه با عوامل فساد، بدون در نظر گرفتن جایگاه افراد چه در داخل دستگاه قضایی و چه خارج از دستگاه، قاطعانه برخورد می‌کند و  به علت شدیدترین هجمه‌ها بر علیه دستگاه قضایی صورت می‌گیرد.
رئیس کل دادگستری گلستان افزود: سالانه نزدیک به 400 هزار پرونده به محاکم و شورای حل اختلاف استان موارد می‌شود اما با وجود این رقم زیاد، تعداد تخلف‌های ثبت شده در محاکم، انگشت شمار است که نشان می‌دهد همکاران قضایی و اداری ما در انجام کار خود وجدان را در نظر می‌گیرند.
هادی هاشمیان به استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف برای سازش در پرونده‌ها نیز اشاره کرد و گفت: شعب ویژه سازش در همه دادگستری‌ها و دادسراهای استان فعال است تا در پرونده‌هایی که امکان سازش طرفین وجود دارد پادرمیانی کنند.
به گفته هاشمیان،  آمار نشان می‌دهد نیمی از پرونده‌هایی که به این شعب فرستاده شده است با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف، سازش شد.
هاشمیان افزود: برای افزایش صلح و سازش در پرونده‌ها، دادگستری از مشارکت روحانیون، ریش‌سفیدان و بزرگان اقوام استان برای سازش در پرونده‌ها استقبال می‌کند.
 رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه به دنبال حذف تدریجی ابلاغ کاغذی در دادگستری‌های استان هستیم، افزود: افراد با مراجعه به دادگستری‌های استان می‌توانند در سامانه ثنا، رایگان ثبت‌نام کنند  تا اوراق قضایی مانند ابلاغ، اخطار و احضار به حساب کاربری قضایی آنان فرستاده شود.
رفتار مناسب با مردم، شتاب‌بخشی به فرآینده رسیدگی پرونده‌ها، تعیین تکلیف زودتر پرونده‌های قدیمی از دیگر توصیه‌های رئیس کل دادگستری گلستان به کارکنان حوزه‌های قضایی گالیکش و کلاله بود.

رئیس کل دادگستری گلستان امروز در ادامه سرکشی‌های هفتگی خود به گالیکش و کلاله رفت تا هم از نزدیک روند رسیدگی به پرونده‌ها را بررسی کند و هم  خواسته‌های حقوقی و قضایی مردم این حوزه‌های قضایی را بررسی کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار