رئیس کل دادگستری گلستان تاکید کرد

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: دادستان‌ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با کسانی که در مسیر سرمایه‌گذاری سنگ‌اندازی می‌کنند، برخورد قانونی کنند.

بهره مندی داداستان ها از ظرفیت علمای شیعه و سنی برای کاهش جرایم

به گزارش گلستان 24؛به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری کل گلستان، هادی هاشمیان در جلسه امروز خود با دادستان‌های سراسر استان اظهار کرد: گیر افتادن در کاغذبازی‌های اداری و طولانی شدن فرآیند اخذ مجوزها نه تنها کمکی به رونق تولید استان نمی‌کند بلکه در مواردی، سرمایه‌گذاران را از  استان فراری می‌دهد.
وی از دادستان‌ها خواست این موانع و سنگ‌اندازی‌ها در مسیر سرمایه‌گذاران را در استان شناسایی و در صورت نیاز برای مدیران متخلف پرونده قضایی تشکیل دهند.
هاشمیان افزود: دستورالعمل تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در راستای حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری نیز به دادستان‌های سراسر استان ابلاغ شده است و باید همه تلاش خود را برای رفع موانع تحقق اقتصاد مقاومتی به کار گیرند.
رئیس کل دادگستری گلستان با تاکید بر اینکه مطالبه‌گری مهمترین وظیفه دادستان‌هاست، گفت: دادستان‌ها هر جا حس کردند حقوق مردم نادیده گرفته می‌شود کوتاه نیایند و از مدیران دستگاه‌های اجرایی، رعایت حقوق مردم را بخواهند.
هاشمیان افزود: اگر امروز بی رحمانه به دستگاه قضایی و مسئولان آن تاخته می شود به دلیل همین مطالبه‌گری دستگاه قضاست وگرنه با قوه قضاییه  منفعل و بی‌تفاوت نسبت به حقوق مردم، کسی کاری ندارد.
وی به دادستان‌‌ها توصیه کرد از ظرفیت علمای شیعه و سنی برای کاهش جرایم و افزایش سازش در پرونده‌ها، بهره مند شوند.
 رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به استقرار شعب شورای حل اختلاف در دادسراهای سراسر استان گفت: دعاوی که می‌توان طرفین را به سازش ترغیب کرد به این شعب ارجاع  داده شود تا از افزایش تنش به ویژه دعاوی خانوادگی کاسته و پرونده ی کمتری هم وارد محاکم شود.
رئیس کل دادگستری گلستان از دادستان‌ها خواست مجازات‌های جایگزین حبس را جدی بگیرند، بر قرارهای صادر شده در دادسراها نظارت کنند و گرهگشایی از کار مردم را سرلوحه خود قرار دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار