معاون جهادکشاورزی گلستان:

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی استان گلستان گفت: با اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار، پرداخت خسارت باغداران گلستانی آغاز شد.

اختصاص بیش از 252 میلیارد تومان به بخش‌های مختلف کشاورزی استان

حسین کاویانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اختصاص اعتبار برای جبران خسارت‌های سرمای زمستان سال گذشته، اظهار داشت: 100 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای پرداخت تسهیلات کم بهره به باغداران گلستانی خسارت دیده از سرمای آذر ماه سال گذشته، تخصیص یافت.

وی افزود: تسهیلات با سود 10 درصد و با بازپرداخت 3 تا 5 ساله در اختیار باغداران خسارت دیده قرار خواهد گرفت.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی استان گلستان با بیان اینکه سقف این تسهیلات 15 میلیون تومان است، تصریح کرد: در بخش زراعت هم تسهیلات با بازپرداخت یک‌ساله در نظر گرفته شده است.

به گزارش گلستان24؛کاویانی اظهار کرد: کشاورزان می‌توانند با مراجعه تدریجی به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان و معرفی به بانک عامل، این تسهیلات را دریافت کنند.

وی گفت: در سرما و یخبندان شدید آذر ماه سال گذشته، بیش از 252 میلیارد تومان به بخش‌های مختلف کشاورزی استان اعم از باغات، مزارع، دام و طیور و راه‌ها و تاسیسات بخش کشاورزی وارد شد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی استان گلستان افزود: در این سرما 100 هزار تن میوه سردرختی و بیش از 5 هزار هکتار از باغات استان گلستان هم کاملا از بین رفت که هیئت دولت دستور پرداخت تسهیلات ارزان قیمت را داد.

کاویانی گفت: این تسهیلات به کشاورزان و باغدارانی که در سرما آسیب دیده‌اند و در کارگروه بحران شهرستان ثبت شده‌اند و کارشناسان خسارت تائید کرده‌اند، تعلق می‌گیرد.

/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار