کارگردان نمایش روز واقعه:

کارگردان نمایش روز واقعه گفت: برای نخستین بار نمایش "روز واقعه" با موضوع روز واقعه عاشورا از امروز تا ۲۹ آبان از ساعت ۱۸:۳۰دقیقه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‎شود.

نمایش "روز واقعه" در تالار فخرالدین اسعد گرگانی

به گزارش گلستان24؛فرشید مصدق ظهر امروز در نشست خبری نمایش روز واقعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نمایش  "روز واقعه" از 10 تا 29 آبان از ساعت 18:30دقیقه در تالار فخر الدین اسعد گرگانی برگزار می‎شود.

وی افزود: 3 تا 7 هزار سال سابقه تئاتر شهر وجود دارد و تئاتر شهر بخشی از سابقه ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه نمایش‌نامه روز واقعه برگرفته از فیلم روز واقعه است، تصریح کرد: سینما در واقعه نامحدود است و وسیله ارتباط جمعی نامحدود است و می‎تواند با تمهیدات به جاذبه‎های ارائه اثر کمک کند اما در تئاتر نمی‎توان از این ترفندها بهره گرفت.

کارگردان نمایش روز واقعه ادامه داد: 111 دقیقه برای این اثر در نظر گرفتیم تا با دیالوگ و پدیده‎های نور، صحنه و طراحی گریم ارتباطی با تماشاگر برای دگرگونی شرایط فعلی و درک شرایط روز واقعه عاشورا کمک کنیم.

مصدق تاکید کرد: قهرمانی آزادگی امام حسین(ع) و همه خصلت‎ها و تعریف‎ها بدون دروغ‎هایی که منتصب به روز واقعه عاشورا و امام حسین(ع) است را به نمایش بگذاریم.

کارگردان نمایش روز واقعه با بیان اینکه بازیگران و عوامل این نمایش‎ گلستانی و بیشتر از شهر گرگان هستند، افزود: 5 خانم در این نمایش بکارگیری شده است.

مصدق افزود: ساخت نمایش روز واقعه از 20 تیر آغاز شده و امروز با حضور بیش از 35 بازیگر و عوامل نمایش موفق شدیم بعد از مدت 4 ماه فعالیت به ثمر برسانیم.

وی با بیان اینکه نمایش "روز واقعه" از 10 تا 29 آبان از ساعت 18:30دقیقه در تالار فخر الدین اسعد گرگانی برگزار می‎شود، گفت: احتمال می‎دهیم که استقبال مردم از این نمایش‎ تاسف‎برانگیز باشد چرا که امروز مردم دست در گریبان مشکلات اقتصادی هستند.

کارگردان نمایش روز واقعه به رابطه دنیا با هنر اشاره کرد و گفت: ما با اجرای نمایش روز واقعه کار دلی کردیم و دلمان گفت که امروز با حسین(ع) باشیم و به دنبال فریب مردم نیستیم و امروز دغدغه تماشاگران ما حسین(ع) برای دیدن این نمایش نامه نیست.

مصدق با بیان اینکه باید به کجا به دنبال حسین(ع) گمشده خود بگردیم، افزود: به جز 10 روز عزاداری ایام محرم یادی از امام حسین(ع) نمی‎کنیم و امروز باید بیندیشیم که حسین(ع) در 355 روز دیگر در کجای زندگی و جامعه ما قرار دارد.

/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار