رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گنبد کاووس

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت : به دنبال تغییر زیر ساخت های قانون نظام بانکی هستیم.

مدرن شدن سیستم نظارتی سنتی بانک مرکزی با تلاش مجلس

به گزارش گلستان 24 ؛ پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ظهر امروز در جمع فعالان اقتصادی گنبد کاووس از سنتی بودن روش نظارت بانک مرکزی کشور انتقاد کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین از بازنگری قانون مالیات بر ارزش افزوده کشور تا پایان سال خبر داد و افزود : دولت پیشنهاد کاهش مالیات بر ارزش افزوده از 9 درصد به 3 درصد را ارائه کرده است و هدف از قانون مالیات بر ارزش افزوده مقابله با فعالیت هایی است که از زیر قانون پرداخت مالیات فرار می کردند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با اشاره به پرونده کاسپین افزود : بانک مرکزی در این زمینه ضعیف عمل کرده و پس از بررسی ها به این نتیجه رسیدیم پرونده تحویل مراجع قضایی شود.

مدرن شدن سیستم نظارتی سنتی بانک مرکزی با تلاش مجلس

وی با اشاره به سیاست دولت در مورد مسکن گفت: سیاست دولت در حوزه مسکن شفاف نیست ، در مورد مسکن در طبقات مختلف, تعریف خاصی ندارد, سالیانه یک میلیون نفر جوان به حوزه اشتغال و ازدواج وارد می‌شوند و این افراد نیازمند مسکن با شرایط مناسب هستند که باید تدابیر لازم اتخاذ شود.

پور ابراهیمی همچنین خبر داد : وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای کمک به واحدهای تولیدی که قبلا تسهیلات بانکی دریافت کردند اما هنوز نتوانستند آن را پرداخت کنند پیگیر دریافت یک خط اعتباری 16 میلیارد تومانی برای ارائه تسهیلات جدید است و مجلس از این اقدام دولت حمایت می کند .

وی ادامه داد: در سه ماه گذشته یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه برای رونق گردشگری ، بومگری و فعالیتهای روستایی در شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت با نرخ سود 6 درصد اختصاص یافت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به قانونی پرداخت نشدن یارانه ها گفت: بر اساس قانون فقط باید به افرادی که مشکل مالی دارند یارانه پرداخت شود و اگر تنها یارانه سه دهک بالای جامعه حذف شود حدود 12 هزار میلیارد تومان در بودجه کشور صرفه جویی خواهد شد که معادل شصت درصد بودجه عمرانی کشور است.

پورابراهیمی همچنین با برشمردن ویژگی های گندم گلستان و مرغوب بودن آن نسبت به گندم سایر استان ها گفت : باید قانون الزام انتقال گندم گلستان به سایر استانها به الزام تحویل آرد تغییر پیدا کند تا 32 واحد تولیدی آرد در این استان شکوفا شوند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزایش نیافتن قیمت نان در کشور را به زیان نانوایان دانست و گفت : این در حالی است که دولت بهای دستمزد کارگران و هزینه آب و برق و گاز را افزایش داده است.

انتهای پیام/

منبع : باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار