امام جمعه موقت گرگان: افراد غیرمتخصص از حضور در معدن خودداری کنند

​امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه متاسفانه در گذشته شاهد بودیم این کارگران به دلیل پرداخت نشدن حقوقشان تحصن کرده‌اند، گفت: متاسفانه قانون در این زمینه لنگ است و برای رفع آن وزیر کار باید لایحه‌ای تهیه کرده و به مجلس ارائه کند تابه این گونه کارگران حقوق بیشتری بپردازند.

وزیر کار برای افزایش حقوق معدن‌کاران لایحه بدهد

به گزارش گلستان24؛حجت الاسلام قاسم لیوانی در خطبه های نماز عبادی سیاسی روز جمعه شهرستان گرگان  با اشاره به وقوع فاجعه انفجار در معدن زمستان یورت آزادشهر اظهار کرد: واقعه رخ داده در معدن زغالسنگ آزادشهر واقعه دلخراش و دلسوزی بود که در آن جان تعدادی از هم‌استانی‌های خود را از دست داده‌ایم.

 

 وی تصریح کرد: افرادی که کارگران را به کار می‌گیرند باید توجه داشته باشند هر کسی در هرجایی که کار کند باید در آن رشته آموزش‌های لازم را ببیند تا اگر روزی اتفاقی افتاد بدانند چکار کنند و چگونه با موضوع برخورد کنند

لیوانی افزود: از آنجایی که کار در این معادن سخت بوده و کارگران معدن به دلیل ضرورت زندگی و تامین هزینه زندگی باید در این معادن کار کنند کارفرما ها موظف هستند به اندازه کافی به آنها برسند.

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه کارفرماها باید وسایل و امکانات لازم را تهیه کنند  تا در زمان لازم و به موقع استفاده شود، خاطرنشان کرد: به دلیل تراکم گاز زیاد در این تونل و ریزش سنگ‌ها پیشرفت کار در آواربرداری به سختی انجام می‌شود لذا افرادی که کار بلد نیستند در آن منطقه حضور پیدا نکنند چون بیشتر موجب کندی کار می‌شوند.

وی اضافه کرد: کار در معدن تخصص خاص خود را می‌طلبد و از این رو باید برای امدادرسانی هم از افراد متخصص این کار استفاده شود اما متاسفانه شاهدیم عده‌ای بیکار در آن منطقه حضور دارند و جلوی پیشرفت کار را میگیرند.

امام جمعه موقت گرگان همچنین با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات تاکید کرد: کاندیداها وعده‌هایی به مردم دهند که عملی باشد و از دادن وعده‌هایی که عملی نمی‌شود پرهیز کنند.

لیوانی با اشاره به اینکه چه کسی رای می آورد مهم نیست مهم حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای است، گفت: دنیا به انتخابات ما چشم دوخته است تا حضور مردم را در پای صندوق های رای ببیند و اگر این حضور کمرنگ باشد از آنبه عنوان دلسرد شدن مردم از نظام یاد می کنند.

انتهای پیام/

منبع : باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار