فرماندار کلاله درشرق استان گلستان، نظارت بر عملکرد و فعالیت بهورزان خانه های بهداشت این شهرستان را در راستای افزایش کمی و کیفی خدمات بهداشتی به مردم ضروری دانست.

فرماندار کلاله: توسعه کمی و کیفی خدمات بهداشتی در روستاها ضروری است

به گزارش گلستان 24 ؛ نصرت برزگر روز یکشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان گفت: گستردگی فعالیت های بهداشتی و درمانی بهورزان در مناطق روستایی می طلبد تا بر عملکرد آنان نظارت بیشتری صورت گیرد و برای توسعه این خدمات تلاش شود.

وی با اشاره به نقش موثر بهورزان خانه های بهداشت در پیشگیری از بیماری ها و نظارت بر کم و کیف بهداشتی و درمانی روستاییان و با قدردانی از تلاش های بهورزان اظهار کرد: درشهرستان کلاله 97 بهورز در 52 باب خانه بهداشت به اهالی 120 روستا خدمات بهداشتی درمانی ارائه می کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان کلاله نیز از فراهم نبودن برخی زیرساخت های اینترنتی در 6 روستای 'ارجنلی، سوار، خوجه یاپاقی، گرگان دوز، قره قاچ و چالجه' از توابع بخش پیشکمر این شهرستان خبر داد و گفت: این موضوع مانع از اجرای سیستم ارجاع بهداشتی - درمانی الکترونیکی به بیمارستان ها و مراکز درمانی شده است.

دکتر مهیار کلوی افزود: با اتصال این روستاها به شبکه سراسری اینترنت، تمام روستاهای کلاله زیرپوشش سیستم ارجاع بهداشتی - درمانی الکترونیکی قرار می گیرند.

به گفته وی، هم اینک شهرستان های 'علی آباد، آق قلا و بندرترکمن' در استان گلستان زیرپوشش نظام ارجاع بهداشتی - درمانی الکترونیکی هستند.

شهرستان کلاله با افزون بر 130 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان قرار دارد.

انتهای پیام /

منبع : ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار