امام جمعه موقت گرگان:

امام جمعه موقت گرگان؛ متدین بودن را در سایه تبعیت از ولایت خواند و گفت: کسانی که بندگی دنیا را کنند، دنیا آنها را پست خواهد کرد.

مردم و مسوولان در توسعه و شکوفایی گلستان به استاندار کمک کنند

به گزارش گلستان24؛حجت‌الاسلام قاسم لیوانی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه شهرستان گرگان اظهار کرد: وقف کردن ارزشمند است این سنت حسنه باید در مناسبت‌های مختلف و کارهای خیر ترویج پیدا کند.
وی تصریح کرد: همه کسانی که در شهادت امام حسین (ع) و یارانش در بروز واقعه کربلا و عاشورا دخیل بودند مکافات این جرم نابخشودنی را دیدند.
امام جمعه موقت گرگان؛ کبر و غرور را صفتی زشت و نکوهیده خواند و افزود: کسانی که دچار کبر و غرور شدند آنها را دنیا فریفته است، به نابودی و زوال پیش رفتند که عاقبت امثال انسان‌های مغرور عبرت تاریخ شده است.
لیوانی بیان کرد: کسانی که مغفول دنیا شوند بدبخت خواهند شد کسی که به دنیا تکیه کند و نه به خدا؛ این افراد از دنیا ناامید خواهند شد.
وی؛ طمع ورزی و دلبستگی به مقام و جایگاه را امری ناپسندیده خواند و گفت: کسانی که به این دنیا طمع داشته باشند دنیا آنها را مأیوس خواهدکرد.
امام جمعه موقت گرگان بر لزوم برحذر داشتن انسان از هوای نفسانی تاکید و ابراز کرد: باید از مکتب عاشورا درس بگیریم و به دنیای زوال و فانی دل خوش نکنیم.
لیوانی؛ انسان‌های شقی و بدبخت از فرمان امام سرپیچی می‌کند و دلبستگی به جاه، مقام و اموال دارد این افراد ملعون دنیا و آخرت خواهند بود.
وی تاکید کرد: بندگی دنیا انسان را به پستی می کشاند کلمه دنیا به معنای پایین و پست است اگر انسان به شیئ پست دل ببندد انسان به درجه پست می‌رسد اگر هدف انسان والا باشد به درجه تعالی خواهد رسید.
امام جمعه موقت گرگان گفت: عده ای از مردم هستند که بنده دنیا شدند و مقام خود را پایین آوردند ممکن است صحبت از دین کنند اما دین را لقلقه زبان دارند و تا زمانی دین را قبول دارند که منفعت دنیوی آنها حفظ شود وقتی در ورطه آزمایش قرار بگیرند دیندار از بی‌دین تشخیص داده می شود.
لیوانی؛ متدین بودن را در سایه تبعیت از ولایت خواند و تصریح کرد: کسانی که بندگی دنیا را کنند، دنیا آنها را پست خواهد کرد، این دنیا محل رشد و تعالی بندگان الهی است و باید از اینجا توشه آخرت تهیه کنیم.
وی خود و نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت کرد و گفت: در سایه تقوای الهی نباید گول دنیا را بخوریم بلکه دنیا را معبری برای رسیدن به زندگی جاوید قرار دهیم.
امام جمعه موقت شهرستان گرگان با تاکید بر اینکه از علم باید در راستای صلح و توسعه همه جانبه استفاده شود، گفت: علم اگر در خدمت انسان‌های صالح باشد به منافع جامعه کمک میکند.
لیوانی ادامه داد: متاسفانه می بینیم سال‌هاست علم دست نااهلان افتاده و از علم برای نابودی بشر استفاده می شود، این علم در اختیار یک عده قدرتمندان دنیاطلب است که بمب‌های شیمیائی، بمب‌های اتمی و بمب‌های میکروبی را با استفاده از علم فیزیک و شیمی و علم روز می سازند تا نسل بشری را از بین ببرند.
وی در خصوص حوادث تلخ و ناگوار ناشی از تصادفات جاده‌ای گفت: این تصادفات بر اثر بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی رخ می‌دهد که بسیار بغرنج و ناراحت کننده است.
امام جمعه موقت شهرستان گرگان با اشاره به آغاز هفته وقف بیان کرد: وقف اموال در مناسبت‌های مختلف مسجدسازی، عزاداری سیدالشهدا (ع) و کارهای خیر بسیار ارزشمند است این سنت حسنه باید در جامعه اسلامی تقویت و ترویج شود.
لیوانی به مسوولان وقف توصیه کرد با واقفان برخورد خوبی داشته باشند و برای آنها ارزش قائل شوند تا با سلوک خوب واقفان بیشتری جذب شوند.
وی حضور سیدمناف هاشمی استاندار گلستان را در جمع نمازگزاران خیر مقدم گفت و تصریح کرد: مردم ومسوولان به استاندار کمک کنند تا شاهد رشد و توسعه و شکوفایی استان باشیم و با همکاری تیم استاندار مشکلات گلستان برطرف شود.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار