مدیر کل هواشناسی گلستان خبر داد

مدیر کل هواشناسی استان گلستان گفت: از امشب با نفود موج ناپایدار، استان شاهد وزش شدید باد، بارش باران و کاهش دما خواهد بود.

وزش شدید باد و بارش باران در گلستان

به گزارش گلستان24؛نوربخش داداشی‌تنکابنی اموز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: مدل‌های جوی نشان می‌دهند که این سامانه جوی  تا روز دوشنبه، گلستان  را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.
وی خاطرنشان کرد: پیامد این اوضاع جوی، وزش شدید باد با شدتی بین 50 تا 70 کیلومتر بر ساعت خواهد بود که متعاقب آن بارش باران و رعدو برق را نیز در پی خواهد داشت.
داداشی‌تنکابنی ادامه داد: با توجه به نوع سامانه جوی آبگرفنگی برخی از معابر عمومی و سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد سیل در استتن دور از انتظار نیست.
وی با اشاره به کاهش دما در استان طی روزهای جاری افزود: از یکشنبه هفته جاری شاهد کاهش دما بین پنج تا هفت درجه‌ای خواهیم بود و همچنین دریای استان نیز طی این مدت مواج خواهد بود.
عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به اطلاع‌رسانی گسترده اطلاعیه و اخطاریه هواشناسی از طریق امکانات ارتباطی در استان تصریح کرد: این هشدارهای جوی علاوه بر طریق فضای مجازی از طریق نمابر و پیامک به اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اطلاع‌رسانی شده است .
داداشی‌تنکابنی ادامه داد: تعامل مناسبی بین این اداره کل و اداره کل مدیریت بحران استان وجود دارد و هرگونه تغییرات جوی قابل توجه سریع این موضوع به این مجموعه اظلاع‌رسانی می‌شود.
 آسمان گلستان اکنون ابری است و دمای هوا نیز به طور میانگین بین  14 تا 21درجه سانتیگراد متغیر است.
استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، هرساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی از جمله زلزله، یخبندان، سیل و آتش‎سوزی جنگل‎ها است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار