رئیس بیمه گری اداره ی کل بیمه خدمات درمانی گلستان:

رسول خزینی گفت: با توجه به قانون برنامه توسعه ششم دارندگان بیمه سلامت همگانی فقط در مراکز پزشکی که دولتی می باشد می توانند خدمات بگیرند.

دارندگان دفترچه بیمه سلامت همگانی فقط در مراکز دولتی می توانند خدمات بگیرند/مردم باید برای استفاده از خدمات مراکز خصوصی نصف سرانه بیمه خود را پرداخت کنند

به گزارش گلستان24؛رئیس بیمه گری و درآمد اداره کل بیمه خدمات درمانی گلستان در خصوص طرح تحول سلامت و دفترچه بیمه سلامت همگانی به خبرنگار گلستان۲۴ گفت: پنج صندوق بیمه در کشوروجود دارد که یکی از آنها بیمه سلامت همگانی است که در سال ۹۳ به وجود آمد.

او ادامه داد: بر آورد دولت در سال ۹۳ این بود که در کشور حدود ۹ میلیون نفر  فاقد پوشش بیمه هستند و باید بیمه شوند به همین علت دولت از همان سال شروع به بیمه کردن این افراد کرده است.

وی اظهار کرد:دولت در برنامه ششم توسعه استفاده از دفترچه ی بیمه همگانی و یارنه ای را فقط در مراکز دولتی و دانشگاهی معتبر دانسته و افرد تحت پوشش این بیمه می توانند فقط در این مراکز خدمات بگیرند.

رسول خزینی بابیان اینکه دولت تبصره ای نیز برای خرید دارو در نظر گرفته است، گفت:چنانچه دارندگان بیمه سلامت همگانی نتوانند داروی مورد نظر خود را در داروخانه های مراکز دولتی بیابند می توانند با داشتن مهر پزشک مراکز پزشکی دولتی داروی خود را به صورت بیمه شده از داروخانه های خصوصی دریافت کنند.

رئیس بیمه گری و درآمد اداره کل بیمه خدمات در مانی گلستان خاطر نشان کرد:افرادی که می خواهند مانند قبل از  خدمات دفترچه بیمه سلامت در همه ی مراکز تحت قرارداد چه خصوصی و چه دولتی استفاده کنند، باید حق سرانه بیمه خود را پرداخت و دفترچه بیمه ایرانیان را دریافت کنند.

بنا بر گفته ی رئیس اداره نظارت بیمه سلامت استان مشمولین باید به اعضای هر نفر در خانواده مبلغی به میزان 240 هزار تومان پرداخت کنند و در صورتی این بیمه شامل افراد می شود که تمام اعضای خانواده از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/پ

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار