مدیرکل کمیته امداد استان گلستان خبر داد؛

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با ارائه گزارشی به نحوه مصارف زکات جمع‌آوری‌شده سطح این استان در شش‌ماهه نخست سال جاری پرداخت و گفت: 72 خانوار نیازمند گلستانی از محل زکات جمع‌آوری‌شده سال 96 خانه‌دار شدند.

جمع‌آوری 217 میلیارد ریال زکات در سال جاری/ ساخت 72 خانه نیازمندان گلستانی از محل جمع‌آوری‌ زکات

به گزارش گلستان 24 ؛  امان اله حسین پور، مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت: در شش‌ماهه نخست امسال 21 میلیارد و 700 میلیون تومان زکات در گلستان جمع‌آوری‌شده است که از این محل 72 منزل مسکونی برای نیازمندان ساخته شد.

حسین پور افزود: کمیته امداد استان گلستان باهدف حمایت بیشتر از محرومان 83 درصد زکات‌های واجب، مستحب و فطریه های دریافتی را برای فعالیت‌های حمایتی نیازمندان پرداخت و باقیمانده را هم صرف طرح‌های عمرانی ازجمله ساخت مسجد، خانه عالم و غسالخانه کرده است.

وی با توجه به ظرفیت و پتانسیل استان گلستان در حوزه کشاورزی اقلامی همچون گندم و جو افزود: استان گلستان جز استان‌های پیشرو در جمع‌آوری زکات است و سال گذشته در پرداخت این فریضه رتبه برتر کشور را کسب کرده است امید است با به‌کارگیری از این ظرفیت برای گره‌گشایی بیشتر از مشکلات نیازمندان گام برداریم و تا پایان سال شاهد رشد دو برابری زکات پرداختی به مبلغ 40 میلیارد تومان در سطح استان باشیم.

حسین پور، دبیر شورای زکات استان گلستان گفت: امسال تاکنون ساخت 72 واحد و 115 مورد مرمت و بازسازی در حوزه مسکن مددجویان و نیازمندان جامعه از محل زکات پرداختی مودیان صورت گرفته است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های حمایتی این نهاد از محل زکات استان گفت: تاکنون برای حدود 48 هزار مددجو بااعتبار پنج میلیارد و 800 میلیون تومان و 32 هزار و 700 نیازمند به مبلغ بیش از 12 میلیارد تومان از محل زکات جمع‌آوری کمک‌های حمایتی صورت گرفته است.

حسین پور بابیان اینکه در سال 96 بیش از 80 هزار فعالیت حمایتی در حوزه‌های جهیزیه، درمان، مسکن، معیشت، اشتغال و خودکفایی و تحصیل به مددجویان و نیازمندان ارائه‌شده است یادآور شد: در شش ماه نخست امسال 76 مورد اشتغال‌زایی و 317 مورد جهیزیه و هدیه ازدواج نیز از محل زکات‌های پرداختی مودیان به مددجویان و نیازمندان ارائه‌شده است.

به گفته وی، شهرهای کلاله، داشلی برون و آق‌قلا در سال جاری در جمع‌آوری زکات رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

وی با اشاره به اینکه در کل کشور استان گلستان در حوزه زکات جز استان برتر و پیشرو است گفت: استان گلستان از محل جمع‌آوری همین کمک‌های مردمی در بخش زکات و صدقه سال گذشته بیش از دو هزار و 700 شغل ایجاد کرده است که امیدواریم این میزان در سال جاری به بیش از چهار هزار شغل برسد.

 

انتهای پیام/

منبع : گلستان ما

 

ارسال نظر

آخرین اخبار